Laatste dag januari

Vanmorgen om 7 wakker , beetje tv en dan eruit. Ingrid kwam een beetje later koffie drinken en ik had Jan weg gestuurd om recepten te halen en naar de apotheek te gaan. Kon ik ook een keer mijn hart uitstorten want alles groeit me boven het hoofd en ik ben vreselijk moe. Ik kan Jan accepteren zo hij is , het enige wat hij daarvoor moet doen is accepteren dat hij beperkingen heeft en dat hij hulp nodig heeft- Maar hij vindt van niet en geloofd in zijn eigen waarheid die helaas niet zo is.
Omdat hij veel dingen niet gedaan heeft met de auto moet ik nu het keuringsrapport van de ÖMTC overleggen en die is dus ook nergens te vinden. Dan zegt hij die heb ik niet gekregen. Dan zeg ik hem ja zeker wel want anders had je ook niet geweten dat er roest aan een balk was. Daar zou je wat aan laten doen daar heb je het nog met Jannick over gehad, Dan zegt hij oh dan heb jij het want jij hebt betaald. Dan zakt mijn broek gewoon af. Er valt niet met hem te praten , ik doe de administratie maar hij haalt dingen weg en bergt het dan ergens op want dat is van hem . Hij heeft een eigen map auto daar zit niets in. Hij krijgt volgens hem geen jaaroverzichten en die heb ik echt wel gezien . Ik kan gewoon niet de hele wereld bij elkaar houden, het ontglipt mij aan alle kanten. Maar papiertjes en andere rotzooi die niets waard zijn verzameld hij tot ik er beroerd van word. Volgende week verdwijnt hij voor een paar dagen naar Salzburg en kan ik even tot rust komen en mijn gang gaan. Dan kan ik zijn hoek in de slaapkamer leeghalen en ruimen met hopelijk ook dat ik de dingen die kwijt zijn weer vind.
De afgelopen dagen bij ons tussen de 15 en 20 cm sneeuw gevallen nu weer zonnig en bewolkt maar heel veel wind. In de bergen is een 1 1/2 meter gevallen. Heel even de deur open gehad kon het doorwaaien en dan toch dicht want de wind is te veel. Zelfs de katten wilden er niet uit.
Ik ben de hele dag bezig geweest orde in de administratieve chaos te brengen en veel getelefoneerd . Ik kwam nog dingen tegen die in Nederland liepen en ik ben wijzer geworden. Vooral pensioenzaken.
Ondertussen is Sabrina gekomen want Mama is naar Schladming boodschappen doen . Bernd is met de meiden mee naar de Galsterbergalm voor de training en brengt hen dan naar de karate in Schladming dan haalt Ingrid hen daar op om 18 uur.
Dan als iedereen weer thuis is en op zijn plaats dan begint het weekend.