Oktoberfest

Oostenrijk, Schladming

Zo werden we allemaal door de wekker eruit geschud. Heerlijk geslapen. We waren overal op tijd mee klaar en Opa bracht Theresa weg en het was kouddddddddddddd. Jan wilde de autoramen krabben maar met het kaartje ging het niet te dik ijs. Dus waren ze gaan lopen. Nu heeft hij ook een krabber opgezocht.
Het werd al snel zeer zonnig en zeer warm. Om half 11 waren we naar de Kamm Imbiss gaan lopen en tot mijn verbazing was Jannick daar al in zijn werkkleding en achter een pul bier. Hij was al klaar met zijn werk , ik ook dan maar een pul Radler en Jan wilde helemaal niks. Er waren al heel wat mensen em op het eten moesten ze allemaal nog wachten, nog volop aan het bakken en braden en grillen. Jan en ik gingen nog even naar de Mez en Jannick had de autosleutels aan Jan gegeven , hij was ondertussen aan de 2e pul. Ik ben Theresa gaan halen van de Kiga en Jan bleef bij Jannick als het eten klaar was zou Jan rijden.
Ik was net thuis met Theresa en aan het dekken toen ze thuiskwamen. Jannick had Hackse, ik Steckelfisch, Jan Münchener Weisswurst en Theresa een Hackse. We hadden Semmeln en Brezeln. Een feestmaal. De Hachse was zo groot dat we nog een halve over hebben.
Daarna is Jannick gaan douchen en omkleden want hij bediend straks in de feesttent. Jan is hem gaan wegbrengen.
Herbert was doodnerveus, het is de eerste maal dat hij zo iets groots organiseerd. Hij moet wel alles los worden anders heeft hij een strop. Maar we denken allemaal dat het wel gaat lukken. De vis ging vanaf het moment dat de eersten klaar waren achter elkaar weg. (het is vrijdag) . Hij heeft in geval van nood ook nog kippen achter de hand voor als het echt hard gaat met het eten. De feesttent heeft hij van het RK en ook opgebouwd door wat mensen van het RK en er zijn vrienden die bedienen. Zo worden er hand en spandiensten verleend.
Wij gaan straks met Theresa naar het karate examen .

Op weg met een Theresa die helemaal hyper was. We kwamen vroeg aan dus eerst een stukje wandelen in de zon en kon ze even stoom afblazen. Dan naar de karate waar we haar achter lieten. In de tussentijd deden wij wat boodschappen in Schladming. We kwamen wat vroeger terug dan ze klaar was en we konden zien dat Theresa werd geroepen om haar examen te doen en we konden vanuit de verte enigzins volgen. We zage dat ze werd gefeliciteerd en haar diploma kreeg en haar gele band werd omgedaan. Aan het einde werd ze door de hele groep gefeliciteerd. Opa en Oma trots op haar. Bij het halen ging ze helemaal uit haar dak van blijdschap. Er is ook nog een officiele foto gamaakt maar uiteraard heeft Oma ook een foto gemaakt. En geloof me meer fotos waar ze niet op stond met haar gespring dan wel.

Vandaag hieperdepiep hoera voor onze grote kleindochter Nina die 13 jaar geworden is. Nog heel even dan zien we elkaar.

Gefeliciteerd!!!! Voor beide kleindochters!!!