Huwelijk Ingrid en Jannick

Samstag 29.August
De grote dag begon heel vroeg want we werden om half 5 gewekt met kanonsschoten daarna een drink en ontbijtfestijn in de garage met een 8 man van de brandweer. Het is voor het eerst dat ik de dag om half 5 begon met een half liter bier en dat geldt ook voor Jan. Toen ik met Ingrid tegen achten naar de kapper ging waren ze nog niet weg. Het was een heel kort nachtje en ze hebben om 7 uur of zo nog een paar afgeschoten toen kwamen er ook nog wat familieleden van Ingrid uit pension en hotel.Uiteraard verwelkomt met een bier.
Theresa sliep nog dus laten liggen en toen ik van de kapper kwam was Jan net Theresa in de auto aan het doen zodat die ook naar de kapper kon.
Het meisje was een leerling en die heeft het haar leuk gevlochten en daarna fotos gemaakt voor haar studie en we hoefden voor Theresa niet te betalen. Dan weer terug en Theresa aankleden en mezelf aankleden. Om half 10 zou het verzamelen zijn en wij zijn met onze kant van de familie gaan lopen. Het was al erg warm en in het centrum een of andere oude auto race en alles afgezet.
Dan fotos maken in het park met zijn allen en Theresa wilde niet op de foto en ook niet met Mama en Papa mee fotos maken. Dan wij bij de camper die bij het park geparkeerd stond eten en drinken en wachten tot Ingrid en jannick ook klaar waren. Dan naar het gemeentehuis wat er aan grenst voor de wettelijke trouwceremonie.
Daar was Theresa ook vervelend even mee naar buien genomen en op de traptree gezet en ze snikte het uit. Haar gezegd dat als ze stil kon zijn mee naar binnen mocht en dat werd ze en dus weer naar binnen zodat ik het toch kon volgen. Ze hadden een betrokken ambtenaar want die moest met Ingrid meehuilen en omdat Jannick Ingrid omarmde en haar troost gaf.
Dan een glaasje wijn en richting kerk.
Een mooie dienst met een heel mooi kerkkoor en mooie muziek.
Ik mocht samen met de moeder van Ingrid de trouwkaars van hen beide aansteken. Jan moest met de pastoor mee en Reini ook want zij waren de getuige in de kerk en moesten tekenen toen bleek dat ze beide 25 euro moesten betalen en gelukkig had ik geld in mijn tasje gestopt. Ingrid en Jannick wisten dat ook niet.
Ook daar werd wijn gedronken en dan naar buiten.
Buiten speelde ik geloof Mathias de zoon van een broer van Ingrid op zijn accordeon echt heel mooi. Hij is een jaar of 9 of 10 . Hij heeft ook een mooi gedicht voorgedragen. De brandweer stond met autos buiten en hadden het voor de kerk afgesloten en van 2 kanten werd er met de brandspuit op het voordak van de kerk waar we onder stonden gespoten terwijl de sirenes gingen , kanonschoten een heidens kabaal maar geweldig. Dan moesten ze samen met hun getuigen en die jongens een borrel achter overslaan en gingen Ingrid en Jannick boomstam zagen met een botte zaag. Dan ging er zo´n alarm die je maakt door aan een ding te draaien en werd Jannick aan de ene kant en Ingrid aan de andere kant in een brandweerauto gezet en meegomen. (bruid stelen en de bruidegom moet gaan onderhandelen en betalen) De vrouwen hebben Jannick meegenomen en de mannen hebben Ingrid meegenomen. Die komen voorlopig niet terug.
Wij hebben Theresa meegenomen terwijl allen naar St Georg zijn gegaan en wij hebben haar thuis pap gegeven en in bed gestopt en ze viel gelijk in slaap. Jan is de Brezel gaan halen. Het ziet er naar uit dat we haar zo wakker moeten maken om naar St Georg te gaan om te eten.
Het is inderdaad 35 graden en iedereen heeft het warm, maar vooral de mannen in kostuum.
De eerste foto s van de dag waren van mij en dan daarna al heel veel fotos van Dennis.