Nog zo´n mooie dag

Vanmorgen al om 6.15 wakker, een beetje tv en dan opgestaan. Jan was er ook al vroeg uit . De nachttemperaturen zijn niet laag en het was om 8 uur al 8 graden . Het beloofd een mooie ware dag te worden. Beneden is het doodstil. Ik heb wel sinds gisteren weer een piek in mijn allergie maar de neusspray helpt me dan wel.
Ik hoef eigenlijk niets aan het eten te doen want het is vandaag Grillhendl dag. Herbert staat vandaag met Grillhendl maar alleen voor wie voorbesteld hebben. Hij stond ook gisteren ermee maar ik had tegen Jannick gezegd bestel maar mee wanneer jullie het willen hebben. Dus dat werd vandaag.
Jan heeft het fijne rooster achter de pluizenzeef en filter van de droger schoongemaakt. Door heel fijn stof zat het helemaal dicht. ik had pas al een deel weggehaald en hij nu de rest schoongepeuterd. Het filter halen we er wekelijks uit en maken het schoon maar ondanks dat loopt het in het fijne rooster van de machine ook vol. Dan ventileert het niet goed. Dan Ingrid kwam kofie drinken en liet Sabrina nog een poosje bij ons. Theresa had videoconference met school. Later ging Ingrid de kippen ophalen. Dan hebben we met zijn allen gegeten. Ik had de aardappeltjes gebakken en appelmoes erbij. Samen delen er was genoeg. Een deel van het kattennet weggehaald en een deel van de balkongelande wat verrot is weg gehaald. We kunnen nu van de huiskamer naar buiten en de katten ook en de andere helft van het balkon is vanuit de keuke bereikbaar maar daar mogen de katten nu niet. Ik heb halfweg het balkon dichtgemaakt. Ik wil alles gaan schuren en een nieuwe balkonrand erop zetten. We hebben nog hout beneden wat goed past, het is de helft dik en iets smaller maar ik hoef geen 4 cm dikke rand. Het past over het hele binnenwerk en steekt zelfs nog wat over. Dan moet ik bij Letmaier voor de verf gaan kijken en ik heb nog schuurpapier nodig. Best een grote klus .
Nadat we het deel eraf hadden wat we eerst willen vervangen bleek in de hoek de onderliggende balk over 50 cm omhoog gekomen en deels gedraaid. Daar moet Jan de balk vlak schaven anders past de nieuwe bovenlaag er niet op. het loopt van niets tot een paar cm hoog op.
Ingrid vroeg of we nog koffie in de tuin kwamen drinken dan een poosje zitten en weer naar boven. Was het ondertussen half 5.
naar mijn gevoel weer een productieve dag gehad.