Het kan nog heter

Vanmorgen om half 8 wakker en het was al warm. Een beetje blijven liggen maar om 8 echt opgestaan. Na de ochtenddingen heeft Jan mij naar Aich naar Christine gebracht. Omdat het snel heet was viel het niet mee. Christine zei nog je had je badpak mee moeten nemen had je kunnen zwemmen. Ze hebben een zwembad in de tuin. De auto ziet er trouwens weer nieuw uit. Jan was er al dus ik kon instappen en naar huis. Het middageten moest wachten want om half 1 was de aanhoring bij Amadeus. Degene die het meest gedupeerd worden zijn wij en onze buren en het huis tegenover de bouw. Maar ja die mensen zijn zeer oud en nemen het maar. Tegenover ons is het huis niet echt bewoond. Ze verhuren aan vakantiegangers. Die hebben ook geprobeerd om te gaan bouwen maar omdat ze aan de Bach zitten hebben ze deels code rood. Als de gemeente toestemming verleend aan Amadeus is het hek van de dam. Van andere bewoners in de wijk gehoord dat er nooit een hotel gebouwd had mogen worden maar dat was maar ineens een feit. Wij hebben bij huiskoop meegekregen dat Amadeus geen recht van overpad heeft op ons straatje. Ze hebben het meermaals geprobeerd en nu is er een gebouw aan ons straat gepland van 3 hoog , onder 6 garages die uitmonden in onze straat en 6 woningen daarboven. Dan is er recht achter onze buren een zelfde soort gebouw gepland maar dan met 10 woningen dat houdt voor onze buren in een gebouw van 3 verdiepingen aan hun tuin grenzend. Het zou vandaag ook daarover gaan maar nee vandaag alleen het gebouw aan ons straatje. . Uiteraard hebben we onze bedenkingen ingebracht maar ik heb zo´n gevoel dat het al besloten is. Wij hebben samen met onze buren het probleem dat we amper uitrijden kunnen want we kunnen niet zien wat er naar beneden komt. Jannick heeft al meerdere keren gezegd dat hij vandaag of morgen een mountainbiker op zijn auto heeft. Die komt zeer hard aan, we zien het niet en horen doen we het ook niet. Er is ons verzekerd dat er geen bouwverkeer over ons straatje gaat komen. Zien wat het allemaal waard is. Verder krijgen we geen direct antwoord vakantiewoningen of vaste verhuur. Nu wordt er zo gezegd ja vaste woningen maar of er door de mensen verhuurd gaat worden kunnen we niet zeggen. Nou vaste bewoning is geen verhuur aan vakantiegangers toch? De gemeente zegt dat ze de vinger eraan houden. Verder ligt er al voor een woning een aanvraag om een rookkanaal voor een openhaard/houtkachel voor. Dus rara hoe kan dat. Verder heb ik uitgevonden dat Seebacher de man niet eens is met het gebouw naast hen maar van zijn vrouw moest hij ophouden want ze willen de mogelijkheid voor de kinderen open houden om daarnaast te gaan bouwen. Ze hebben nu pension maar misschien willen de nazaten ook wel meer .Schijnheilen. We stonden eerst in de volle zon dat was niet uit te houden dus werd er toch maar verplaatst naar binnen in Amadeus.
Jannick belde mij op het moment dat we thuis kwamen en zei ik kom na werktijd wel even langs. Onze buurvrouw had een advocaat bij zich. Ze vertelde dat ze al gechicaneerd was en dat omdat het huis volgens Amadeus te dicht op de grens tussen hun grondstukken gebouwd is. Het huis is 65 jaar geleden gebouwd. Toen waren er nog niet van die regeltjes. Ze zij mij ook wat willen ze nou van mij , ik was een paar jaar oud toen het huis gebouwd werd.
Na vijven was Jannick thuis en hebben we met elkaar gesproken. Morgenavond gaat Jannick met Ingrid spreken want de een op een hulp van Sabrina stopt ermee. Dan komt een nieuwe zich voorstellen. Ik heb Jannick gezegd dat hij moet benadrukken dat ze aan alles deelnemen wat ook de groep doet en niet dat Sabrina met de een op een binnen zit want Sonja deed dat niet. Wew wachten maar af we mogen blij zijn dat er een nieuwe is gevonden.