Verwendag

Nederland, Apeldoorn

Donderdag 30 juni
Mijn verwendag breekt aan, een hele dag Zwaluwhoeve. Ik was met Jannick mooi op tijd daar in Hierden en we konden vrij snel naar binnen. Na ons omgekleed te hebben gingen we naar de tuin want het was erg mooi weer. We installeerden ons op een ligbed en genoten van de zon tot 12 uur en dan zijn we onze fruit coktail gaan halen. Die was inderdaad erg lekker. We zijn wat sauna`s gaan pakken , wat zwemmen en Jannick was verbaast hoe groot het daar was. In ieder geval alweer een stuk groter dan toen ik er voor het laatst was. We zijn om 18.15 gaan avondeten, buffet zat erbij inbegrepen. Dat viel wel tegen , een beetje samen geraapt voer. Er was bv rijst en balletjes in pindasaus, pasta met saus, salade die voor een deel al aangemaakt waren en ons beide niet smaakten. We hadden een pilsje en ik neem een slok en vraag aan Jannick hoe is jouw bier? Hij zegt warm dus heb ik maar iemand aangeklampt. We kregen inderdaad ander bier want er was een nieuw vat aangesloten. Maar het buffet was zo`n allegaartje. En dan dingen die niet bij elkaar smaken. Het was eigenlijk de eerste keer dat ik daar buffet gegeten heb want voorheen heb ik alleen in het a la card restaurant gegeten en dat vond ik toen wel goed en lekker. Er zijn ook nog andere restaurants maar bij ons zat het buffet erbij. Je kon soep vooraf eten maar dat is me dan te veel en je kon fruit en ijs toe eten. Maar het mocht de pret niet drukken. Het weer was op 2 enorme plensbuien na gewoon lekker. Het leukste aan de dag vonden we de visjes, we hebben met onze voeten in een bad gezeten die vol met visjes was. Die visjes gaan dan aan je voeten zuigen en verwijderen daardoor oude huidcellen. Het gaf een heel vibrerend gevoel en soms kietelde het. Ze scheiden daarbij ook een enzym af waar je dan hele zachte huid van krijgt. Het zijn visjes die uit Turkije komen en wel 7 jaar kunnen worden. Jannick en ik vonden het heerlijk maar er zat ook een meisje waar de visjes niet bij wilden komen. En haar vriendin zat alleen maar te gillen. Als je je voeten gewoon stil in het water laat bengelen en ze hun gang laat gaan is het echt heel apart. Als er veel visjes op je huid zuigen krijg je een heel vibrerend gevoel. Ze hebben geen tanden dus bijten kunnen ze niet. Jannick zei al kunnen we geen vissenkom meenemen met visjes. Na het eten zijn we terug gegaan naar Apeldoorn. Je kan er tot 23.30 blijven maar het was ons goed zo.

een weekje in Apeldoorn

Dinsdag reden we naar Apeldoorn waar we bij de familie Buis logeerden.
Woensdag was de dag waar ik naar uitkeek, ik ging voor het eerst van mijn leven motor rijden. Dat ging ik in Enschede doen. Het was bij het FC Twente stadion. We troffen het niet want het ging hozen maar dat mocht voor mij de pret niet drukken. Het viel best tegen want ik zat volgens mijn moeder als een houten klaas op de motor. Dat vond mijn leraar ook en ik moest bij hem achterop en hij liet me voelen hoe ver de motor schuin kon en dat was best eng. Maar daarna ging het veel beter. Na 2 lessen was de pret op maar mijn moeder heeft er nog 2 voor me geboekt op vrijdag. Ik vind motorrijden helemaal het einde. Ik reed op een Honda.
Terug in Apeldoorn was het mooi weer en we gingen even bij de kapper langs.
Ziet er weer goed uit.

donderdag
Een hele dag naar de Zwaluwhoeve in Hierde bij Harderwijk. Ik wist niet dat het zo groot was. Ik heb er erg van genoten. We hadden met eten enz. erbij en we hebben ook in de bak met visjes met onze voeten gezeten. Dat voelt echt gek dat geknabbel maar ik had erg zache voeten erna. (dr.fish)