Een zonnige werkdag

Om even voor 7 was ik wakker en na nog even omdraaien en wakker worden opgestaan.
Wat een wedstrijd gisteravond en heel eerlijk de Oostenrijkers waren goed. Ze hadden het verdiend om tegen de Italianen te winnen.
Ontbijt gemaakt en de familie kwam er al aan. Gezellig eten met zijn allen en uiteraard over voetbal ging het tafel gesprek. Dan gingen Meli en Jannick naar beneden om te gaan afbreken. Jan had alvast het behang dat wij over hadden vande zolder gepakt . Ik douchen en dan Jan douchen. Ik met het behang naar beneden en goedgekeurd. Dus Jan heeft zo een behang klusje. Het is niet heel veel werk. Mijn klusje is meedenken en waar ik nodig ben maar vooral de kinderen. Buiten is het weer zonnig en de laatste sluierbewolking is aan het wegtrekken. Dus het wordt een warme werkdag. Maar ik denk ook een hele lange. Ik voel hem ook al aankomen middageten voor allen zo eens kijken of ik wat kan maken voor allen.
Ik had een tafel vol met gemengde salade met ei en croutons, aardappeltonijnsalade, gedraaide spekspiesjes. party vleesballetjes. Schaaltjes met olijven, tomaten, radijsjes, eitjes,augurkjes, komkommer, stukjes Landena worstjes, Voor elk wat wils. Jan was klaar met behangen nadat de wand kaal was gemaakt door Meli en Jannick. Terwijl Jan aan het behangen was werden de eerste delen van de kasten in elkaar gezet. Je weet niet wat je ziet want het hele huis is een grote puinzooi. Dan gingen we eten en dat smaakte best. Theresa was door Papa betrapt op iets kijken wat ze niet mag op haar tablett dus daar vloeiden tranen voorlopig geen Tablett of telefoon. Behalve dat Jannick haar op heterdaad betrapte en ze dan ook nog loog kan hij het nakijken. Ze werd bestraft nog niet eens om het kijken maar om het liegen. Sabrina betrapte ik dat ze op een stoel was gaan staan en ze stond voor het raam. Die moeten we nu goed in de gaten houden. Ze heeft een IKEA kleurboekje en ze wijst op het woord Ikea en zegt A E K I , ze leest de letters dus achtstevoren maar leest ze dus wel. Nu zijn Jannick en Meli weer aan het kasten bouwen. Ik heb de spullen van de kinderen verzameld want ze worden zo door Ingrid gehaald. Een box vol, een kinderwagen, van Theresa schooltas , wandeltas en ook nog een blokfluittas.
Mijn droger zei vandaag doe het zelf maar, de oplader van Theresa´s telefoon ook- Dus alle wassen hangen nu buiten en het weer is helemaal verlopen naar dichtgetrokken dus geen zon. Wij in de middag uiteraard F1 kijken en Max deed het weer.
Het is in huis bij Jannick grote puinzooi en dat blijft nog wel even zo. De kasten kunnen ze pas vullen als ze ook aan elkaar vastgezet zijn maar de televisie drager komt waarschijnlijk woensdag dan kunnen ze die monteren en de draden allemaal op zijn plaats leggen. Misschien kunnen we vanmiddag al het karton verzamelen dan brengen wij dat morgen naar de gemeente want op dinsdag is de karton pers open. Maar behalve het karton van de huiskamerkasten staat er ook nog een eettafel ingepakt en kast en ladekasten voor de slaapkamerin gepakt.
Dan om 6 voetbal kijken NL tegen Tjechie. Wat een afgang en wat voetbalde Nederland slecht. Verdiende aftocht. Zelfs Oostenrijk speelde beter ondanks dat ze ook konden gaan. Dan maar wat Netflix kijken in bed maar dat was ook niet lang want de slaap overviel me.