klassiek

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Zaterdag 27 januari.
Vandaag zou het Jannicks wedstrijd moeten worden met zeker podium plaatsen. Het was 8 km klassiek. De weersomstandigheden waren verschrikkelijk, temperaturen onder nul en hevige sneeuwstorm. Normaal laat Jannick zich daar niet door kisten. Het waren 4 rondes van 2 km en na de eerste ronde kreeg Jannick een hele heftige bloedneus. Hij bleef doorgaan want hij lag op de tweede plaats. Ze hadden de eerste hulp al gewaarschuwd maar Jannick stapte niet uit. Dor het vele bloed dat hij binnen kreeg moest hij in de wedstrijd ook nog overgeven. Het kostte hem zijn podiumplaats en hij werd 10e. Ze hadden eerst gezegd 7e maar op de lijst later stond 10e. Dat was zuur.
Maar hij staat 2e van Steiermarken en mag dus in de staffel meedoen op zondag.
Helaas ’s avonds om 21.00 uur gaat de telefoon dat de hoofdtrainer van Steiermarken de voorkeur aan een ander geeft. Jannick moet wel aanwezig zijn. Jannick had goed de pest erin.
Want eerlijk is anders en ook al moest er iemand plaats maken hij was niet de slechste van het team.

27 januari 2007
Ramsau ÖM Schuler klassiek 8km in een tijd van 23.16.0. ik kreeg in de 1e ronde gelijk en hele erge bloedneus die niet ophield. Ik lag 2e maar werd uiteindelijk 10e. Ze hadden de ehbo al gewaarschuwd maar toch heb ik de race uitgelopen. Ik baal ontzettend want dit was gewoon mijn race. Ik zag er verschrikkelijk uit overal bloed en voelde me niet echt lekker erna. Ik moest ook tijdens de race door al dat bloed wat ik ingeslikt had overgeven. Jannick