Catez ob Savi

Slovenië, Čatež ob Savi

Freitag 15.Mai
Wouw we wisten dat het eens moest komen het onweer en de regen. Dat begon gisteravond en duurde de hele nacht. Theresa werd in de vroege ochtend uren wakker en kwam bij ons liggen en met zijn drieen nog geslapen tot half 8.
Helaas regent het nog steeds en zeer zwaar bewolkt niet echt koud of zo.
We zijn eerst ons ontbijt gaan halen met zijn drietjes en dan ontbijten. Theresa werkte een hele croissant met jam naar binnen. Dan alvast inpakken want we wisselen dan vandaag al van huisje.

Om 12 uur komt Ela dan kunnen we gaan verhuizen.

Nou dan heb je alles ingepakt en opgeruimd en zit te wachten op de sleutel en dan komt er niemand.
Dus Jan naar de couriers toe en even later komt hij terug en zegt we kunnen blijven zitten. Nou dan ben ik witheet van woede want dat hadden ze ook even kunnen komen zeggen want dan hadden we geen hele morgen ingepakt en opgeruimd en zitten wachten maar waren we iets gaan doen. Nu ben ik een halve dag kwijt van de ene dag die we hebben bijgeboekt en dat tegen een forse prijs. Daar ga ik het nog wel even over hebben.

Het was de hele dag slecht weer met veel regen dus we konden niet buiten zwemmen , binnen mag je maar 1x 3 uur dus wat later op de middag gaan zwemmen.
Dan eerst maar even een jas gaan scoren voor Theresa en wat luiers want die heeft ze niet bij haar . We wilden een regenjasje maar nergens eentje te vinden dan maar bij een sportzaak in de uitverkoop een Slazenger jas gekocht, een beetje te groot maar het gaat en is in ieder geval lekker warm. Theresa geniet zo van het zwemmen en het is best lachen want alles wat ze grotere kinderen ziet doen wil ze ook. Er waren kinderen die water omhoog spuugde als een fontein maar zij slikt het water door en we hebben heel veel moeite moeten doen om haar dat niet te laten doen. Dan heeft ze gezien bellen blazen op het water door je mond erin te doen en dan blazen nou dat lukt haar dan wel. Duiken kinderen onder water wil ze dat ook maar ze houdt haar adem niet in. Ook niet na een paar keer water gehapt te hebben.
Ze ging met Opa op de glijbaan die ze altijd samen doen maar nu stond er veel water in de kom en ze ging koppie onder half weg maar ondanks dat wil ze nog een keer. Maar Opa wilde dat niet meer. Dus brullen. Konden haar afleiden door naar de grot te gaan dat vindt ze ok erg leuk als de sproedel het niet doet springt ze graag van de onderwaterbanken in het water en als de sproedel het doet wil ze er steeds in en doet dat dan ook. Nu doet de galm het ook in die grot en we hadden nog nooit van alle keren dat we hier komen de waterval zien doen op de grot maar nu wel en daar kan je dan ook onder. Ook is in dat bad regelmatig regen vanuit de grote boom hadden we ook nog nooit gezien.
Thuis gekomen mocht ze gelijk haar piama aan en dan heel even tv kijken en dan tijd om te gaan slapen. In de avond hoorden we haar ineens en ik ga kijken staat ze slapend tussen de nachtkastjes en haar bed. Heb ik haar maar gepakt en in bed gestopt en ze sliep gewoon verder. Lijkt een beetje op slaapwandelen.