Ostermontag

Wakker geworden ergens om half 8 , ik ben ook maar opgestaan , ochtendrituelen en een beetje opgeruimd en de vaatwasser leeggemaakt.
Dan een beetje op de pc spelen. Het is na een zeer koude nacht met min 2 nu super zonnig. Maar vanaf vanavond alles maar weer afdekken want we gaan komende nacht naar min 5 en morgen naar min 8 en er komt weer volop sneeuw aan. Ik wil lente , mijn tulpjes moeten bloeien . Ik luister al de hele morgen naar de jaren 80 muziek en de mensen kunnen een verzoek inbrengen duurt de hele dag. Het is toch een periode met lekkere muziek.
Dan had ik geen zin om te koken en ik heb de laatste snacks bij elkaar gezocht uit de lade en een handje vol patat gebakken. Alles op tafel gezet met de overgebleven dipsausjes klaar. Ik zag een ambulance bij ons de oprit oprijden . Was het Carmen die wat kwam brengen beneden .Die heeft dus vandaag dienst.Op het balkon uit de wind in de zon 25 graden maar rondom 2 ging het zo hard waaien dat ik alles heb moeten dichtmaken. Ook alvast maar planten afgedekt tegen de vorst die gaat komen. De schommels eraf gehaald en de trampoline naar de luwte gesleept als het goed is komt de storm en kou uit het noorden dan staat hij daar veilig. Jan heeft de ophanging van de afvoer in de keuken gemaakt. Nog wat paasdingen opgeruimd en de rest als lente aankondiging laten staan.
Dan in de middag nog een fotoalbum/dagboek gemaakt en besteld , het gaat niet snel want het kost wel veel maar ik doe wat ik kan. Ik heb op de site vanaf 1954 staan tot op de dag van vandaag. Maar ik denk dat ik door de Corona wel wat ga inlopen want we maken weinig fotos, geen dagjes uit en geen vakanties. Ik werk aan 2 kanten het heden en van af het verleden. Het wordt al steeds kouder en onaangenaam.

Hier ook storm, opgestaan met sneeuw, maar bleef niet liggen, dan volop zon,, spontaan grote hagelstenen, en weer vol zon en blauwe lucht, echt raar weer. Op het strand, zijn vele strandhuisjes spontaan weggespoeld en in zee terecht gekomen, ook veel zand onder de huisjes en het strand paviljoen is er door de hoge golven vandaan geslagen vandaag, ook wij hebben er een vreemde Paasdagen zo meegemaakt.