Laatste dag F1 Spielberg

Vanmorgen pas om half 9 wakker en er was al Spielberg vanaf 8 uur dus die maar aangezet. Ondertussen ontbijt gemaakt en kater een koffie. Van de F3 niet veel meegekregen maar wel van de F2 die ook nog door een Nederlander gewonnen werd (Richard Verschoor) Wat zal dat grootst voor hem gewezen zijn om daar met al die Nederlanders te winnen. Dan weer een race en veel gepraat. Wat ik wel leuk vond was de prominentenrace waarin de zoon van Nikki Lauda ook de auto van zijn vader reed. Het gaat de hele dag zo door. Het is warmer buiten dan gisteren en ik heb zo waar de deur open staan. Jan besloot om kwart over 11 ook uit zijn bed te komen. Ik had het bed dan afgehaald maar Jan was douchen dan daarna de eerste was aangezet. Ik denk niet dat ik middageten hoef te maken. De zon valt af en toe tussen de wolken door en het zou vanmiddag op Spielberg ook goed weer zijn. Buiten wat er al is aan toeschouwers komen er vandaag 100.000 daggasten.
Helaas voor Max vandaag 2e wat ook goed is. Het publiek viert toch wel feest. Wat een schrik bij Saenz dat zal ook wel even een angst moment geweest zijn en heet.
Tussen de middag Jannick even gesproken , ze hadden weinig geslapen want ze hadden gezegd we helpen tot 23 uur maar dat werd 2 uur. Ze hadden overdag met 3 verzorgingsstationen al 200 te verzorgen. Wat al veel meer dan vorig jaar was.
Een fantastisch renweekend voorbij.
Ondertussen mijn wassen gedaan en opgeruimd,
Jannick zou met Meli na de race terug gaan rijden. Dan de auto in Schladming brengen en schoonmaken ,poetsen dan is ook voor hen het weekend voorbij.

Verschoor raakt F2-zege in Oostenrijk kwijt na diskwalificatie Richard Verschoor is gediskwalificeerd na de Formule 2-hoofdrace in Oostenrijk. De Nederlander toonde zich in Spielberg zeer dominant na een goede keuze voor slicks bij de start. Na afloop kon hij de uitloopronde echter niet voltooien en dat had met een tekort aan benzine te maken. De FIA kon het benodigde brandstofmonster niet nemen en heeft Verschoor daardoor gediskwalificeerd. zie ook: https://www.ad.nl/formule-1/richard-verschoor-raakt-formule-2-zege-in-oostenrijk-kwijt-door-diskwalificatie~a415f5df/

Christina 2022-07-11 02:46:51

Het was een hele spannende race en de heren waren echt aan elkaar gewaagd!

Annemarieke 2022-07-11 22:30:40

Ook de eerste 3 bij de F1 hebben een voorwaardelijke boete gekregen van 10.000,00 euro, omdat ze na aankomst eerst naar hun ficio waren gegaan, maar zijn dit keer nog niet gediskwalificeerd, als ze dit de volgende race weer doen kost dit ze in ieder geval 10.000,00 euro. En hebben ze kans dan wel gediskwalificeerd te worden