Super fijn weekend weer voorbij

Sonntag 21 Februar
Soms gaat alles anders dan je uitdenkt. Zo zijn we gisteren naar Donnersbachwald gegaan een heerlijk middag en daarna hebben ze ons mee uit eten genomen naar de Bienenstöckl een leuk restaurant 500 m van hun huis aan de voet van de skipiste in het Hüttendorf. Het sneeuwde ondertussen flink en al een aardige laag gevallen. Dat Hüttendorf ziet er zo mooi uit in het donker met de verlichting en al die sneeuw.
Het is er erg gezellig en zeker met de juiste mensen . Lekker gegeten.
We gingen weer terug en de sneeuw was aardig gegroeid en het sneeuwde nog steeds.
Ondertussen was Jan het al eens met toch overnachten en hij kon dus zowel thuis als in het restaurant drinken. We hebben met zijn allen het huis weer terug gevonden. Toen ik in bed stapte en keek hoe laat het was schrok ik toch want het was toch al 1 uur en dat zijn we helemaal niet gewend. Gezelligheid kent geen tijd zeggen ze.
Als een blok geslapen en ik werd wakker en wat een teleurstelling. Ik had zo gehoopt om in de berg sneeuw die was gevallen zeker 30/40 cm te genieten , het is daar zo mooi op de berg. Maar het regende zo enorm hard en veel en er was al zo veel sneeuw weg gespoeld en dat op ruim 1000m hoogte en het zag er naar uit dat het nog veel hoger ook regende. Zelfs de sneeuw die er voor het weekend al lag was allemaal weg. Enorme waterplassen op de weilanden waar gisteren nog de loipen gespoord waren. Zo enorm jammer.
We zagen Danuta bij de eenden en de kippen lopen dus het raam open en even goedemorgen. Dan opgeruimd en naar het andere huis naar boven waar ze zelf wonen. Ik werd gebeld door Ingrid of alles goed was (we hadden wel gezegd dat we naar Donnersbahwald gingen maar ze dacht dat we niet bleven slapen) Voelt hardstikke goed dat ze dan even belt. Ingrid belde ook om te zeggen dat Theresa nog steeds hoge koorts heeft en of dat voor morgen een probleem zou zijn voor ons niet. even later belde Jannick om te vragen of alles goed was en om te zeggen dat hij vanavond al gaat rijden vanuit Hamburg. Hij verwacht 7 uur rijden en als het niet gaat kan hij in de camper slapen. Hij gaat weg omdat er in het noorden van Duitsland verkeersproblemen worden verwacht.

Thuisgekomen even langs de zieke Theresa en het is echt een ziek klein vogeltje.
Ingrid heeft morgen toch zorgverlof opgenomen. Nou dan kunnen wij wel boodschappen gaan doen in Liezen de kasten zijn aardig leeg en de lijst lang.
Jan is ondertussen alweer naar beneden naar zijn hok vertrokken, die heeft altijd daar schijnbaar wat te doen. Ik ben aan het afkicken van een super fijn weekend met super fijne mensen. Het is iets wat we sinds we in Oostenrijk wonen niet veel meer doen, echt onder de mensen zijn en met mensen zijn .
Visite moet toch meestal uit Nederland komen.
De brand die gisteren begonnen is brandt schijnbaar nog steeds. Gistermiddag waren er weer explosies geweest en er zijn nog steeds veel brandweren in bedrijf. Een enorme strop voor de regio want er werken toch een 600 mensen.

Vandaag is het hieperdepiep voor mijn schoonzoon Jeroen dus allemaal gefeliciteerd.

Ingrid kwam met ons zieke vogeltje koffie drinken. Theresa wilde eigenlijk bij ons slapen en moest zo huilen dat ze weer met Mama naar beneden moest. Hoop dat ze toch een beetje gaat opknappen.

Jan en ik hebben maar een countryburger bij de MacD gehaald doen we niet vaak maar hadden er gewoon zin in en ik had geen zin om nog iets te moeten doen. Dus eigenlijk gewoon Faul. Morgen weer een dag nu een fijn weekend afgesloten.