winter begonnen

Oostenrijk, Ramsau am Dachstein

Donderdag 18 oktober
Gisteren ben ik in de middag naar de sportschool gegaan met de bus van half 1, ik heb mijn trainingsplan gedaan en ben wat baantjes gaan zwemmen. Dan naar de sauna, het was super mooi weer en ik kon in mijn blootje op het zonnedak zonnen. Dat was vandaag moeilijk te geloven want toen we opstonden goot het. Hoog sneeuwde het al en in de loop van de dag zag je de sneeuwgrens zakken. De Sölkpass was al dicht en er stond in de krant dat de kans groot is dat de pass pas weer open gaat in het voorjaar.Het is nu bijna 11 uur ’s avonds en het sneeuwt nu ook bij ons. Dat is balen want we wilde iets op tv zien maar dat was onmogelijk.
Ze zijn vandaag de maaitractor komen ombouwen tot sneeuwschuiver. Je zag vandaag iedereen bezig met de voorbereidingen, plantenbakken leegmaken, houtstapelen, palen zetten (kan je zien hoe hoog de sneeuw is en waar de weg is). Jan wilde in de middag zijn banden wisselen maar dat doet hij nu morgen vroeg.
Wij zijn naar Liezen gegaan, Jan moest voor controle. We wisten dat het slecht weer zou worden dus expres deze dag genomen. Jan moest met volle blaas, ik had hem gisteren nog gevraagd “:weet je zeker dat er spreekuur is?’ik dacht me te herinneren dat er iets met donderdag was. Maar hij zei nee alleen op vrijdagmiddag niet. Dus we kwamen daar en ja hoor het ging pas om 14 uur open en daar sta je dan om half 12 met een volle blaas.
We hebben dus boodschappen gedaan, bij XXXL met onze klantbonnen gegeten en daarna naar de arts. Jan kon gelijk doorlopen . Hij moet begin december weer terug , want tegen alle verwachting in is het nog steeds niet helemaal goed. Dit zou eigenlijk de laatste controle zijn.
Jannick zijn computer is gecrasht, en daar zijn harde schijf op school al op de grond beland was is hij nu alles kwijt. Ook al zijn schoolwerk, en zijn traingsdagboeken.