Zo veel sneeuwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwwww

Oostenrijk, Schladming

Vanmorgen wakker voor de wekker en toch maar opgestaan. Alles op mijn gemak en dan kwam Theresa boven en ging weer. Dan bleek dat ze me had moeten zeggen dat Ingrid weg ging maar dat had ze niet gedaan. Dus ik vlug schoenen en jas aan en mee. Heb ik Theresa bij de Kindergarten afgegeven en dan met Ingrid en Sabrina naar Schladming. Het sneeuwde onwijs hard en de hoeveelheid die in de nacht gevallen is was niet normaal. Onder erbarmelijke omstandigheden heel langzaam over de 320 . Ingrid had eigenlijk naar de chefarts gemoeten om iets te regelen voor Sabrina maar dan had ze eerst langs de kinderarts gemoeten en die was dus vandaag afwezig wegens ziekte. Ze heeft mij toch weg gebracht en is zelf in de tussentijd naar Barbara gegaan. De allergietest na de eerste prikjes werd ik al gek van de jeuk en er kwamen er een aantal flink opzetten. Bij de HNO was alles goed en hij heeft de opgekomen pukkels beoordeeld. Ik ben vooral allergies voor allerlei bomen en gelukkig niet voor mijn beestjes Fiep en Felicia. Maar de ergste is huismijt. Ik heb medicijnen voorgeschreven gekregen die ik nu nog niet nodig heb maar als de winter verdwijnt wel. Ik heb andere medicijnen dan ik van de huisarts gekregen heb die mogen niet alles voorschrijven hier maar nu kan ze dat wel omdat de arts dat naar haar schrijft. Hopelijk kan ik nu het mooie weer gaan genieten zonder dikke tranende jeukende ogen , verstopte en of loopneus. Daarna wilde ik Ingrid bellen maar ik had geen bereik na gevraagd bij de Red Zack en die zei gelijk oh vast Drei die ligt eruit. Daar sta je dan in heftige sneeuwval en geen bereik en ik had geen idee waar Ingrid was. Het komt niet alleen door het slechte weer maar vooral omdat A1 alles wegtrekt voor de Nightrace die morgen is. Er komen dan 50.000 mensen en er zijn er al heel veel daar worden extra masten voor opgezet maar elk jaar hebben we problemen met telefoonontvangst en internet zelfs in Gröbming hebben we daar last van. Ondanks dat ze met man en macht overal werken om de sneeuw weg te werken was het door de sneeuw ploegen en gelukkig kon ik wat later toch weer bellen. Dus Ingrid gevraagd wanneer ze naar huis wilde maar Sabrina was lastig dus ze zei ik haal je wel gelijk dus ik naar de rotonde bij het busstation gelopen en daar kwam ze gelukkig al snel. Daar waren de mensen massaal aan het ketting leggen omdat ze naar boven naar Rohrmoos wilden. Ingrid stopte en ondanks dat ze nog maar net onderweg was moest ze alweer de auto sneeuwvrij maken en toen ze instapte was het aan mijn kant alweer dicht. In slakkengang naar huis. Eerst langs de MEZ want Ingrid zei gelijk eten voor de rest van de week halen hoef ik er niet meer uit. Velen wegen zijn afgesloten omdat er lawine gevaar is . Na thuiskomst een deel van de auto van Jan uitgegraven en later heeft Ingrid voor de deur ruimte gemaakt en het speelhuis weer vrij gemaakt waar toch alweer een 40cm op lag. Die had ik gisteren tegen de avond nog schoongemaakt. Later is Ingrid Theresa met de slee gaan halen.
Mijn zusje Erna belde me dat is fijn even babbelen.
Ik ben nog niet gebeld door het ziekenhuis dus ik weet nog niets.
Ingrid heeft ondertussen geprobeerd om ze daar te bereiken maar dat lukt ook niet dus ze heeft Jannick gevraagd om te gaan na zijn werk. Ik kon hem niet bellen omdat hij zijn telefoon vergeten was maar zij heeft hem op zijn werktelefoon gebeld. Ja door het slechte weer is hij nog laat aan het werk en hij moet morgen weer vroeg beginnen. Maar dan maakt een kwartiertje ook niets meer uit.
Ik heb gekeken hoe ik in Schwarzach kan komen dat gaat wel maar ik ben wel de hele dag weg . Ik doe er met meerdere keren overstappen 2 tot 2 ½ uur over en het kost me een 36 Euro voor zo´n kort stukje heen en weer. Ik kan wel een treinkortingskaart kopen maar als die niet voor de bussen geldt heb ik er ook niets aan.
Ik ben alleen maar uitgeblust. Denk dan maar geen nieuws is goed nieuws.