Sinterklaasfeest in Graz

Oostenrijk, Graz

Samstag .Dezember
Gelukkig de wekker gezet want ik werd vanmorgen niet uit mezelf wakker.
Kwart over 8 reden we weg, Ingrid en Theresa achterin.
In Liezen heel even gestopt om wat te kopen en dan door naar Graz waar we om 10.45 bij Berti, Manfred, Mathias en Andreas aankwamen. Berti is vandaag jarig dus gelijk verjaardagsvisite voor haar. Super mooi en zonnig weer . Middageten bij hen gedaan en dan zijn wij met de Bus en de Strassenbahn naar het centrum gegaan waar in Kaiserfeld het Sint feest om half 3 begon. Op de Advent zaterdagen is er vrij met de Öffis reizen in Graz . We zijn bij hen voor de deur op de Bus gestapt en dan overgestapt op de Strassenbahn. Manfred en de jongens gingen mee naar het centrum. Dan zijn wij naar het gasthaus gegaan en zij gingen iets anders doen.
Er waren al veel mensen en Ook Yvonne, Simone en de dochter Jaimy van Yvonne waren er. Het is al een paar jaar geeden dat we elkaar gezien hebben dus wel wat te kleppen.
We hebben sinterklaasliederen gezongen , de ouders maakten met de kinderen zwarte Pieten petten en Sint mijters. Er was speculaas, brokken, pepernoten en zelfgemaakte banket heerlijk. Een gezellig Gasthaus was het waar we in een aparte ruimte zaten.
Dan kwam de Nicolaas met een zwarte Piet en mochten de kinderen bij de Sint komen , hij wist veel van de kinderen tot hun verbazing en ze kregen allemaal een cadeautje. Theresa kreeg een chocolade letter T. Toen haar naam werd geroepen liep ze gelijk naar de Sint en gaf hem een hand. Mama moest wel mee en gelukkig kon de Sint ook Duits .
Dan zijn we na het feest wat in het centrum gaan rondlopen, wat een mensen wat een feeststemming en gezellig. De feestverlichting is er zo mooi en we waren bij de Ijskerststal en daar was een koor aan het zingen heel mooi. Er waren op verschillende punten in de stad muzikanten. We zijn naar de Adventsmarkt bij het Rathaus gegaan waar Theresa natuurlijk in de Carrousel mocht. Daar troffen we Berti weer en zijn we een heerlijke Weissechokopunsch gaan drinken. Dan met de Öffis weer naar hen. Daar nog gezellig wat avondeten en dan echt terug naar Gröbming waar we om 21.45 aankwamen. Moe en voldaan na een heerlijke en leuke dag.
Jannick was al thuis gekomen van de Messe (die was ook al vanmorgen om 6 uur weg) en moet morgen weer naar Wels.