Brand in Winkl

Dienstag 16.Mai
Slecht geslapen en vanaf een uurtje of 5 wakker en maar een beetje tv kijken .Om half 7 maar eruit gegaan en alles op mijn gemak. Een prachtige warme dag met veel zon maar ook bewolking.
Dat werd weer lekker buiten eten, Griekse gehaktballetjes, advocado in speck gerold, komkommer, zaziki, dolmadakia´s en nog wat ditjes en datjes .Aardbeien met een bolletje ijs toe. Meer zomer gaat niet.
Om half 1 de kerkklokken , de koekoek en de koeiebellen op de achtergrond . Ik vind dat heerlijk.
Jan heeft vanmorgen zijn winterbanden verruild voor de zomer. Dus die was weer een poosje zoet, het verhuizen van zijn spullen gaat in dit tempo nog maanden duren. Een stapeltje boeken per dag ipv zijn bureau uit elkaar halen en naar boven verhuizen . Dan heb ik het nog niet over de enorme hoeveelheid elektro wat hij heeft staan.
Ik heb fotos van Björn die is op kamp met school, zijn laatste jaar alweer. Ook kleine kleinkinderen worden groot.
Dan gaan ineens de sirenes en ze bleven gaan ook in de omgeving. Dus een smsje naar Jannick en hij schreef terug dat een stukje verder bij ons in Winkl een brand ontstaan is in een fotovoltage en dat het een flinke brand is dat kon ik zien want de brandweren bleven voorbij komen. Ik kon wel de rook zien maar het is net iets te ver, het is tegenover de brandweer Winkl. Jan was fietsen en had een foto uit de verte gemaakt. Het is woonhuis en bedrijfsgebouwen dus ze moeten wel vol uitrukken. Ik hoop voor de mensen dat het meevalt. Maar zelfs net om 3 uur kwam er nog brandweer voorbij. Maar ja met Atemschutz kunnen ze maar beperkt werken en overdag zijn veel mensen aan het werk.. Jannick is ook niet in de buurt maar hij zei dat hij misschien later dan toch nog moet . Juist doordat je met Atemschutz maar beperkt kan werken en je geloof ik 2x met pauze ertussen mag heb je veel mensen nodig. Verder schijnt het probleem bij Photovoltaikanlage dat je het niet kan uitschakelen en het kan zijn dat er nog stroom gemaakt wordt. Dat bemoeilijkt het blussen .Vandaar ook dat er een ambulance heen is.
Wat wel een heel stom gezicht was dat na de eerste alarmen bij ons op de Stoderstrasse de autos voorbij scheurden naar de brandweer Gröbming en aan de andere kant van de weg de autos naar Gröbming Winkl. De brandweer van Winkl hoefde niet ver weg vanaf hun Rusthaus want het is ertegenover. Viel me mee hoe snel de eerste autos voorbij kwamen , de meeste moeten toch van huis of werk komen.

Malcolm kondigde aan dat hij ontslag heeft genomen bij Easy Jet en dat hij voor „blauw“ gaat werken maar niet meer vliegen. Hij begint daar per 1 juli. Vol verwachting wachten we op de ontknoping. Er wordt al aan raden gedaan bv KLM maar Malcolm kennende kan dat blauw ook voor iets totaal anders staan dus even doorbijten. Spannendddddddddddddddddddd.

Was idd een pittige klus voor de brandweermannen.