Spatenstich Kindergarten

Vanmorgen pas om 8 wakker en weer eens goed geslapen. Ik was aan het douchen hoorde ik Sabrina dus geroepe koffie komt eraan ,zet het even aan. Dus toen ik aangekleed was kon ik gelijk de koffie maken. Ingrid kon niet mee naar de Spatenstich want Gabi kwam voor Sabrina. Maar Jan en ik gingen samen erheen. Het was al een drukte van belang en ook alle kinderen van de Kindergarten met begeleiders waren er. Een lang officieel deel en de kinderen zongen tussendoor en erna. Dan was het aan de belangrijke mensen en een delegatie van de kinderen om de eerste Spatenstich te maken. De kinderen waren overdonderd door alle belangstelling en pers en bleven allemaal trouw staan met hun schepjes ipv een schep te maken. Het was maar 6 graden en het sneeuwde af en toe heel licht dus bij wat langer stilstaan wel frisjes.
Daarna was in de naastgelegen Kulturhalle een kleine lunch, Frankfurters en Semmel met wat te drinken. Een gezellige tref en met wat mensen kunnen praten ook even met Thomas en hem gefeliciteerd met zijn dochter. Hij zei kom even mee want ze is hier dus even naar zijn vrouw en kleine. De baby is nog wel aan de mobile bewaking. Maar alles gaat goed. Ik realiseerde mij dat inderdaad al 2 1/2 jaar geleden de planning begon en toen was Theresa nog op de Kindergarten en had ook een tekening gemaakt en stond in de krant. De tijd gaat zo snel. Dan gaat Sabrina in november naar de Kindergarten en maakt de verhuizing naar het nieuwe gebouw en Jan en ik hebben aes van begin tot het einde dan meebeleefd.
We waren half 12 weer thuis en toch nog middageten gemaakt. Samen met Jan gegeten en nu alweer half 2 .
Annemarieke ik heb het bemerkt en zoek nog een oplossing . Ik dacht eerst dat het slangetje te lang was maar helaas.

Ik heb uiteindelijk een flesje gevonden met zo´n dopje erop met een klein gaatje en die je dan gewoon met een dop dicht maakt. Ik bewaar vaak dat soort dingen om ze te vullen met iets als ik op vakantie of een weekend weg ga.

Theresa had vandaag geen klagen eerst was Zoe er en later Belana. Ze was met Zoe nog bij ons om met de feeen te spelen.
Ingrid kam vragen of ik vrijdagmiddag Sabrina kan hebben dan gaat zij met Theresa, Zoe en Belana naar de karate.
En of ik vanavond de kinderen in bed kan stoppen want Barbara heeft haar gevraagd om mee te gaan naar de bioscoop in Radstadt.
Ze was ook papieren komen scannen die ik dan scan en dan kan zij ze mailen. Ze vroeg ook moet ik Theresa voor volgend schooljaar aanmelden voor de overblijf met eten. Nou nee ik vind het geen probleem als ze bij ons eet en het is toch ook dat ze maar 3x per week op school kan blijven de andere dagen moet ze dan toch bij ons eten. Sabrina is er dan toch ook. Maar ze moet nu al die aanvragen doen.
Dus zo eerst maar een avondboterham voor de kinderen komen.