Eerste normale week

Eerste normale week in het nieuwe jaar. Het miezerde en het is heel erg donker. Na wat ditjes en datjes het middageten gekookt een super pan met lekkere bami en ook genoeg voor morgen.

Dan ben ik een half uur gaan lopen of wel flink doorstappen om mijn agressie kwijt te raken. Dan naar de Caritas om te vragen of ze mijn zithoek wilden hebben en ze kwamen gelijk. Die 2 arme knulletjes moesten zich echt inspannen om het naar beneden te krijgen en behalve de kosten van 3 euro heb ik maar een fooi van 5 euro gegeven voor een koppie koffie. Ik ben Zooooooooooooooooooooo blij dat het al weg is. Kostte me nog wel een grote fotolijst die in het trappenhuis naar beneden viel. Ingrid had ook nog een schilderij en een prikbord die ze meegenomen hebben. Ik had daar nog een paar dvd´s gevonden echte Nederlandse van de Jellabys , het zandkasteel, Bumba,pocoyo en de teletubbies. Verder voor mezelf weer een prachtig Delfs Blauw bord voor 2 euro met een molen erop. We hebben gegeten en dan is Jan de eerste bank in elkaar gaan zetten samen met Theresa die een fantastische hulp is en heel erg haar best doet om alles te doorzien en te begrijpen. Vooral de tekening lezen hield haar bezig en ze zei tegen Jan Zo moet hij er uitzien Opa en ze wees op het laatste plaatje lachen toch?. Toen Jan schroeven er in ging doen deed zij ook schroeven in de gaatjes en wilde met de schroefmachine ze er ook in draaien dan maar samen met Opa. Ik vind dat gewoon geweldig wordt vast een heel handig meisje met technisch inzicht. Ze sjouwde het afval weg en bracht de kussens ook van de 2e bank. Die heeft Jan ook nog in elkaar gezet en toen moest hij echt gaan werken. Ik ben zo happy met de kleur.Ze staan nog niet helemaal op de plaats maar ik moet daarvoor de kasten nog veranderen.
Net nog even de internet Kundigung uitgeprint en klaar voor de Post, fotos van dingen gemaakt die Ingrid kwijt wil en op de verkoopbeurs gezet.
Het hoost nu al een hele poos en de sneeuw spoelt weg maar boven sneeuwt het en er komt een hele hoop sneeuw aan volgens de voorspellingen. De neerslag is wel goed want drinkwater werd zelfs in Gröbming al krap. Daarom ook geen besneeuwing bij het tovertapijt op de kinderpiste. Heel jammer maar drinkwater is belangrijker, de grote pistes mogen al lang geen water meer uit de Enns halen en voor de brandweer kan het problemen geven . In de hele regio zijn er mensen met prive bronnen die geen water meer hebben en dat beloofd dus wat voor de zomer als er niet heel veel neerslag gaat komen. Een extreem warme lange zomer gehad een hele warme herfst met nauwelijks neerslag en een winter die tot nu toe weg blijft wat neerslag aan gaat.