European street food festival

Oostenrijk, Bad Ischl

Vanmorgen was ik best vroeg wakker en het was geen mooi weer nat en veel wind dus de deur maar dicht gedaan. Het knapte aardig op en Jannick kwam koffie drinken en vragen of we mee gingen naar Bad Ischl. Daar was het European street food festival. Ok we gaan mee dus toen iedereen klaar was vertrokken we. Wij achter in met Theresa en we voelden ons al aardig aan onze 2e jeugd want we werden gevoerd met drank en snoepjes door Ingrid terwijl we luisterden naar de kinderliedjes die Theresa luidkeels meezong.
In Bad Ischl was parkeren een probleem en waar nog plaats was was de toegangsboom defect en konden we er niet in. Na een aantal rondjes rijden wist Jannick nog een parkeerplaats en we stonden dus in het midden van het centrum met om de hoek het park waar het festival plaats vond. Het was super druk, bewolkt maar met droog en 20 graden geen straf. We hebben eerst alles bekeken en Ingrid besloot al snel om Marokkaans te eten, Jannick om iets met worst in deeg met spek op een stokje te eten en ik wilde voor Jan en mij Thais eten halen maar dat schoot niet op en was een eindeloze rij dan ook maar worstjes in deeg op een stok. Jannick had ondertussen een Belgisch biertje Kriek Lambiek gevonden en we besloten na het worstje nog om Teriaki met Lemongrass te eten en voor Ingrid nog grilgroente erbij. Theresa wilde heel graag ijs maar die rij was zooo lang.
Er waren eetzaakjes bij waar je 40 minuten moest wachten. Dan terug gaan lopen en Jannick kon de Zweedse visstand niet voorbij zonder brood met een dikke laag van iets met knoflook en dan garnalen met knoflookolie en nog iets scherps rood erop. Dan was de volgende van die zoete grote Brezels en die konden we niet weerstaan en wij een grote met chocolade om mee te nemen naar huis en zij verschillende. Dan in het centrum is een zalige ijswinkel waar ze heel erg lekkere zelfbereide ijssoorten verkopen. Dus allemaal aan het ijs. Onderweg hebben we bij een museum langs de weg waar een rommelmarkt was gestopt en Ingrid een partij nieuwe Tupperware gekocht heeft. Er was een restaurant bij waren we buiten op het terras onder het dak koffie gedronken hebben ondertussen regende het.
Thuisgekomen moe en voldaan na een onverwacht dagje uit.