Pfingsten

Sonntag 4.Juni
Theresa kwam ons gedag zeggen omdat ze naar Wenen vertrokken en om 9 uur was Dominik er al. Maar als hij alleen is heb je geen kind aan hem.
De bedden afgehaald, de was gewassen en gedroogd mijn dekbed hoes met de naaimachine gerepareerd en degene die mij kennen weten dat juist een heidens karwei voor me is. Het begint al met de instellingen, en dan de draad in de naald uhhhhhhhh welke naald want die zie ik nauwelijks lukt me ook niet met een hulpdingetje maar na schelden en tieren lukte het. De hele mikmak weer opgeruimd .
Middageten was niet zo veel werk, natuurschnitzels met jagersaus, rijst daarbij en nog wat grilbrood. Als toetje heerlijke Oostenrijkse aardbeien die een streling voor de tong waren.
De familie is goed in Wenen angekomen en ik kreeg al fotos van in de dierentuin. Het is er warm en spettert af en toe dus beter dan bij ons.
Bij ons hoost het al de hele dag en donker en somber zitten al de hele dag met het licht aan.
Jan heeft de tv in de slaapkamer opnieuw zenders laten zoeken en het gaat nu beter maar nog niet alle zenders die goes willen werken. Het probleem is dat we met een kaart en schotel kijken. Elke keer als we de tv aanzetten moet hij eerst de kaart verifieren en dan kan je zappen maar dat zappen wil niet. Ik krijg de zender dan alleen als ik zappend erop zet dan krijg ik een dingetje te zien geen signaal dan zet ik de tv uit en weer aan en dan heeft hij de zender wel. We weten gewoon niet hoe het komt. Maar het gaat nu beter.
Maar dat uitzetten en weer aan duurt nogal lang en geen doen als je door de zenders wil zappen tja .
Ga er tot nu toe vanuit dat het toch ergens aan het signaal ligt omdat Jannick ook al zijn zenders opnieuw moest zoeken.
De huiskamer heeft een nieuwe smarttv en daar gaat het wel goed op. En we hadden met de oude tv nooit problemen (die is nu in de slaapkamer)
Nu wachten dat Dominik gehaald wordt zou tussen 4 en half 5 zijn.