Ennstal Classic

Vanmorgen tegen 7 uur wakker , een nette tij vind ik. Een rondje ontbijt tv en opgestaan en het hele ochtend gebeuren. Nu half 9 en ik zit aan mijn koppie koffie. Het is een strak blauwe lucht, veel zon dus en bij het opstaan al 16 graden. De komende dagen boven de 30 graden maar helaas wel de angst dat het daardoor weer tot noodweer gaat komen in het weekend. We hebben al vele jaren dat de juli maand een gevaarlijke maand is. We gaan eerst maar gewoon genieten van het mooie weer.
Vannacht ergens tussen 2 en 3 is er weer een aardbeving geweest. Omgeving Admont , daar was het al eerder maar nu slechts 2,5 . Wij hebben er niets van gemerkt.
Jannick kwam een koffie drinken en ik heb eten gemaakt. Runderschnitzels in champignonroomsaus met pasta. Jannick wilde eerst niet eten maar nadat ik het bij hem gebracht had was het zo verdwenen. Meli werkt vandaag dus hij was alleen. Na het middageten even zitten en dan op weg naar de apotheek. Het was gezellig in het centrum veel autos waren opgesteld en nog veel meer waren in en voor de tent waar de autos hun stickers enz, krijgen Het was heerlijk in de zon en de terrassen waren overal vol. Er was een soort safetycar en de man heeft ons alles laten zien en uitgelegd. Dan zijn we weer op weg naar huis gegaan. Het lijkt bijna weer normaal na 2 jaar Corona. Vuilnis verzameld en dat ook bij Jannick . Die was naar zijn gesprekstherapie. . Ze hadden aan hem gevraagd of hij zelfmoord gedachten heeft die heeft hij niet maar wel zonder zelf gedachten. Zijn vrienden houden hem goed in de gaten en wij zijn er ook nog. Meli zorgt goed voor hem.
Het is avond en nog steeds erg warm. Ik word helemaal gek van de vliegen. Ik krijg jeuk van ze en sommige doen mij ook pijn. Jan heeft daar geen last van. De vloer is af en toe een kerkhof nadat ik een rondje met mijn klappertje ben rondgegaan. Alles staat open en je hoort steeds de lawaaierige autos voorbij komen.
Morgen weer een dag.

Nicolette, probeer eens een olie van lelietjes van dalen te kopen ergens, de olie druppels doe je dan op de deurposten, dan komen er geen vliegen in huis, succes.