Een zonnige zondag

Vanmorgen schrok ik om half 8 wakker en dacht dat ik vergeten was de wekker te zetten en de kinderen op school hadden moeten zijn. Dan realiseerde ik mij dat het zondag was. Dan toch de katten eten gegeven en een beschuitje voor mezelf gemaakt en dan weer mijn bed in met de tv. Dat heb ik volgehouden tot 10 uur met ondertussen een koffie gehaald te hebben. Vannacht minus temperaturen van minus 13 en wij waren niet het koudste want er zijn delen waar het min 23 was. Pas om 11 uur raakten we de min kwijt en werd het in de zon een dikke plus. In de schaduw blijft het koud. De ochtend loopt al op zijn einde en een uitgerust gevoel.
Het bed afgehaald een was erin en ondertussen de was in de droger en de volgende in de wasmachine. De vaatwasser leeggemaakt en alweer gevuld en na het middageten kan die opnieuw aan en ben ik van alle feestwas af. Het middageten bestond uit het restant biefstuk, varkenshaas en een schijf gehakt met sausjes. Dat had ik van het vlees voor de fondue over en hebben we ons laten smaken. Dan is het half 2 en de zon achter de berg verdwenen en koelt heel hard af dus snel de katten binnen gehaald en de deur weer dicht. Maar het is weer gelucht.
Ingrid was vanmorgen met de kinderen al naar Öblarn gereden want daar is ook een ijsbaan maar ook al stond op de site om 10 uur open . de ijsbaan gaat om 2 open. Dus hebben ze besloten om vanmiddag dan maar naar Haus te gaan samen met Sandra en Belana.
Dan staat ons een drukke week te wachten. Morgen moet Ingrid vanaf de middag werken maar het wordt dan laat. Dinsdag moet ze in de middag met Theresa mee om te skien . Woensdag gaat ze met Sabrina naar Graz en zal Theresa hier blijven en donderdag niets dan vrijdag moet ze met Theresa naar Graz dan worden de kiezen van Theresa eruit gehaald. Dan zal Sabrina bij ons zijn. Eigenlijk wilde Jannick de kinderen donderdag meenemen naar Singsdorf maar dat gaat dus niet. Dan komt hij het weekend bij mij. Want dan moet Ingrid werken en Meli ook.
Jannick is al vanaf voor de kerst vrij en zou eigenlijk ook komende week vrij zijn maar 3 zieken dus moet hij aan de bak. Maar wel vrijdag weer vrij. Veel die bij hen werken zijn in de wintermaanden vrij en werken bv bij de liften of bv taxi rijden. Dat laatste is er in de Corona tijd al helemaal niet dus degene met veel vrije dagen kunnen ze nu opnemen. Dit was allemaal opgespaard in 2020 door Jannick.
Theresa is al helemaal blij want als Jannick hier komt wonen dan komt er ook een Hasenstall en kippen. Ingrid wilde nooit dieren.
Ondertussen bijna half 6 en de 3. en laatste was in de droger, bed weer klaar en een uiutgerust en tevreden gevoel.

Ik had het deze week met Jarl over hoeveel plezier ik met mijn kippen heb. Ze doen zoveel waarbij ik dubbel lig en als ik in de tuin werk zijn ze er als de kippen bij 😂Goed idee van n Jannick. Kinderen kunnen zoveel leren als ze met dieren opgroeien.