Ennstal Classic gekeken en nog steeds erg koud

Samstag 7.Jänner
Ging gisteravond niet vroeg slapen wel vroeg naar bed maar de slaap wilde niet komen. Nog even met Annemarieke gesproken, helaas hun vakantie zit er weer op.
Nu hopen dat ze weer veilig thuis aankomen.
Vanmorgen ging de wekker maar deze keer werd ik wel fitter wakker en om half 8 was Dominik er. Tegen 9 uur kwam Jannick vragen of ze Sabrina bij me mochten achter laten en dat was goed . Ze sliep vrij snel tegen me aan maar werd best zwaar dus samen even op bed gaan liggen en zij boven op me. Maar owee als je haar weg legt. Beetje ontspanning kon ik wel gebruiken dus blijven liggen tot ze wakker werd en haar luier vol deed. Naar beneden haar verschoond en ze schreeuwde als een speenvarken. Dan weer naar boven maar dan wil ze toch echt Mama. Laat Papa nou net boven komen en kon ze gelijk mee naar beneden. Met deze temperaturen neem je een baby niet mee naar buiten als het niet hoeft.Dan zijn Jan en ik met Theresa en Dominik naar de Trabbahn gegaan waar de Planai Classic Sonder Prüfung bezig was. Best leuk met de vele sneeuw die we nu hebben. Je moest wel door een 70 cm sneeuw klunen om te kijken. Dan zijn we snel naar de Hauptplatz gelopen en konden we de start van de Ralley meemaken er waren er al een hoop weg want je kan niet op 2 plaatsen tegelijk kijken . De weg was erg goed schoon daar gemaakt en om te staan ook. Afgelopen was ook de zon weg en trok het helemaal dicht en toen was het door de wind zooooooooooooooooooooo koud in je gezicht. Ik heb gelukkig een buffy en die kan je lekker omhoog over je gezicht trekken. Nog even bij de Iglo gekeken die ze bij een van de huizen aan de Stoderstrasse gebouwd hebben. Hij is zo groot en heeft een minarettoreneraan vast. Was vast als schoorsteen bedoeld maar het ziet er dus uit alsof het een minaret heeft. We waren vandaag de koudste plek van Oostenrijk gemiddeld toch een -20 en zelfs overdag dikke minus temperaturen . Een beetje later eten maar dat kon de pret niet drukken wel meer honger opwekken. Lekkere rucolastamppot met gehaktschijven. Theresa bleef uiteraard ook eten. Ze hadden beide niet zo veel lust op stamppot maar ze hadden beide de helft van hun vlees en ze mochten pas de andere helft als ze gegeten hadden. Dat deden ze beide dapper en toen ze een deel gegeten hadden heb ik het restant in tweeen verdeeld en las ze dan een hoopje gegeten hadden hun vlees gegeven. Dus beide goed gegeten. Nu op Kika een Nederlandse film waar we erg om lachen het heet hier Benni der Lausebengel geen idee wat de originele titel is net kwam Sinterklaas aan en de liedjes zijn gewoon in het Nederlands.
Om half 5 was ik het zat en heb ik Theresa naar beneden gebracht en nu even rust in huis want als Dominik alleen is is hij rustig en stil. Theresa houdt nooit haar kwek en is de grote aanstichter van het kwaad.
We wachten nu op Trixi die Dominik rondom half 6 komt halen.
Je ziet Jan met Theresa bij het bordje start staan in de verte .

hier vannacht -24 brrr. Heb het raam maar dicht gedaan

marjanne 2017-01-07 22:34:25

Deze mensen doen dat elk jaar weer. Mits er natuurlijk voldoende sneeuw ligt. Soms zaten er ook kaarsjes achter de ramen. Hahahahahaaa, noem jij dat een minaret? Ik vind het altijd de kerktoren van Grobming. (of iig een Oostenrijks kerkje met zo'n uivormig klokketoren)