Onze laatste dag

Italië, Venetien

Zaterdag 21 mei
Onze laatste dag is ingegaan, het is nog steeds snikheet. In de middag lekker naar het zwembad gegaan en ook gezwommen. Jan laat zich niet verleiden die moet er niets van hebben.
Avondeten in een restaurant in Cavallo, ik had een heerlijke garnalencoctail en het was een gigantische bak vol garnalen en als hoofdgerecht kleine gefrituurde inktvisjes. Ik weet niet meer hoe het heet maar een iets groter model gefrituurde inktvisjes at ik altijd in Spanje en daar heette het chipirones. Jan had een heerlijke tomatensoep van verse tomaten en vlees, ik kon hem niet overtuigen om vis te proberen.
Wilde we van het restaurant terug gaan was het lachen een gigantische file van Punto Sabbationi tot voorbij Cavello want een weg was afgesloten omdat er een halve marathon gelopen werd. maar de weg waar al het verkeer over moest waren ze rotondes aan het maken en dan kon er steeds maar een rijrichting rijden en dat 3x. Er stond politie op de rotonde waar het afgesloten was en vooral die Italianen proberen dan toch over de stoep tussen de pionnen en zich voorbij de agenten te praten. We hebben een poos naar de chaos staan kijken en dan toch terug naar de camping gegaan. Voor ons was het maar een klein stukje file.
Alvast wat gaan inpakken en vroeg naar bed want het half 5 eruit moeten is me niet zo goed bevallen.
Het hele weekend is er bij Jesolo en in Cavallo een motor toestand. Geloof het of niet duizenden motoren en het zijn net bijennesten, ze komen en gaan en maken heel veel geluid. Ze rijden ook in de avond en in de nacht dus het is echt herrie. Tel daar bij dat we de hele avond tot de volgende morgen 6 uur in de herrie hebben gezeten van enorm harde muziek. We waren gebrokenwant slapen wordt wel heel moeilijk dan.