geen lente en geen winter

Nog steeds geen lente maar ook geen winter.

Samstag 5.März
Lekker uitgeslapen pas om 9 uur opgestaan.
Wel wat gedaan in de morgen , een deel aan de vloertegels in de badkamer eruit gebeiteld. Van de week waren de tegels zo erg kapot gesprongen dat we een heel gat hadden. Toen heeft Jan een aantal losliggende eruit gehaald en ik nu een deel die vast zaten maar nog veel te gaan. Het is niet het eenvoudigste karweitje. Ik heb nu al 3 emmers puin staan dat zie je er ook niet aan af en Jan had er 1 . Moeten nog eens navragen hoe we de cementresten van de vloer krijgen en wat een manier is om de vastzittende tegels te verwijderen. Ze breken snel zijn erg dun en vooral de toplaag vliegt in flinterdunne scherfjes. Het zijn wandtegels die ze op de vloer hebben gedaan. Dan middageten bij Ingrid een overheerlijke Ingwersuppe of wel gembersoep. Dan wilden we naar de MEZ want daar zou de Paracup zijn. Maar eerst wilden we nog Marcel Hirscher op de reuzeslalom kijken op tv en ja hoor hij heeft de grote bokaal en dat voor de 5. keer en ook de kleine op de reuzeslalom.
Komen we bij de MEZ helemaal niks, volgens Jannick hebben ze vanmorgen al gesprongen ivm met de harde wind. Leuk als je een App hebt die melding maakt van die cup als ze het ook zouden gebruiken voor het even melden dat de tijden veranderd zijn. Dan bij de Feuerwehr kijken waar Jannick aan het werk was. Hij kan zo alvast ervaring opdoen met de Stapler en de Kran. Hij gaat komende weken cursus volgen helemaal in Fehring aan de Feuerwehrschule, een eind weg onder Graz is het zelfs nog. Hij hoopt zijn rijbewijs daarvoor te halen. Hij kan nu ook bij de brandweer zijn werkstress afbouwen met ander werk. Er is van alles en nog wat te doen. Ze hebben een grote tent opgehaald en al die metalen balken gestapeld en aan de wand ermee met de Stapler. De houders hadden ze al bevestigd aan de wand en wat al niet meer.
Ze zeggen toch verandering van werk is ook ontspanning.
Dan zijn we even in de MEZ kon Theresa even spelen op de glijbaan en ik even wat boodschappen bj de Uniemarkt , de rest was al dicht. Dan zijn we terug naar de brandweer gelopen en vandaar over weiland zodat Theresa over het hekje kon klimmen. We besloten nog een stukje omhoog te wandelen en vandaar dan over het weiland waar de loipe normaal loopt richting Rennbahn. Maar ja dan een plekje vinden waar we door een hek konden dus uiteindelijk heeft Ingrid het prikkeldraag hoog gehouden en zijn we er een voor een onder door gerold en dan heeft Jan het voor Ingrid hoog gehouden. Zal best een maf gezicht geweest zijn en Theresa moest heel hard lachen toen we er onder door gerold kwamen. Ze waren met paarden aan het draven en was net klaar toen we aan kwamen mocht Theresa nog even een paard in de trailer aaien van het meisje en haar pa. Ze begon gelijk weer oh mein Pherd oh mein Pherd toen ze weg reden. Dan het laatste stukje naar huis gelopen en ze moest zo waar zingen.
Net nog creatief geweest bij het opruimen vond ik nog
plakplastik wat ik nergens meer voor gebruik maar genoeg voor de bodem van het poppenhuis dus nu heeft het poppenhuis ook vloerbedekking.
Ik had weer fotoalbums besteld en die zouden bij Annemarieke bezorgd worden maar ze kwamen maar niet dus een mail gestuurd waar ze bleven. Kreeg mail terug dat er problemen waren maar ondertussen eentje aangekomen. Eentje?? tja nu hoop ik maar dat de 2e er achter aan komt intussen wel gevraagd of ze even willen nakijken of er 2 verstuurd zijn. Er is altijd wat daar.
Het weer vandaag koud en droog en veel wind. Maar prima weer om een frisse neus te halen.