Fijn weekend eindigd met zieke Theresa

Alweer een super mooie zonnige dag. In de morgen is het rond het vriespunt maar het voordeel hel erg mooi weer overdag en het wordt ook echt warm.
Jannick kwam met Theresa om half 8 en we waren nog in bed, ze was van streek want ze had een vol half liter glas bij Papa omgegooid. Dus snel tussen ons in en de kinder tv aangezet. Pecies op tijd want Mickey Mouse Wunderhaus begon. Gezellig met een krentenbol , Oma met een Latte tot half 9.
Dan ging Oma douschen en Theresa mocht binnen in de huiskamer verder kijken. Hoe krijg ik het voor elkaar, ik koop 24 dvd´s in het Nederlands en ik geef er eentje gelijk aan Theresa. De maanbeer en ze vindt hem geweldig, zet ik de tv aan en wat begint er?? ja juist de kleine maanbeer in het Duits. Die wilde ze dus ook kijken.
We hebben dan alle tijd om zelf te douchen en aan te kleden.
Jannick is maar gelijk naar het werk gegaan, hij is alleen maar naar zijn werk om de catalogus te corrigeren. Hij hoopt met het vertaalwerk op tijd klaar te zijn, zodat hij ook weer naar huis kan gaan. Hij is helemaal alleen daar dus dat is ook niet echt gezellig. Ingrid werkt vandaag ook en die is pas weer rondom achten vanavond thuis. Ze hoorde dat Opa de ladder van de zolder uitschoof en riep Opa Opa en rende van het balkon naar binnen, deur naar het trappenhuis open en zei Opa pak de sinterklaasdoos. Ze wilde Opa helpen want die zei ik kan niet zo goed op de ladder en dan ging ze de ladder vasthouden. Ze ging helemaal uit haar dak toen uit de doos boeken, en de video van Sint dvd´s van de afgelopen jaren , het pietenbroekje , mutsje en playmobiel sinterklaas en piet kwamen. De DVD´s duren niet zo lang en ze vindt het geweldig als haar naam genoemd wordt of er een foto van haar of een van ons langs komt.
Ze gaat helemaal op in het rollenspel en we hebben al allerlei cadeautjes gekregen en ze heeft al in de piratenhoed pepernoten gemaakt.

Theresa bofte maar want Oma ging frietjes bakken, ze at een hele berg kerstomaatjes daar is ze dol op.
Dan gingen we wandelen een stuk over de Stoderstrasse en dan boven langs het Huttendorf naar de Renbahn waar we gingen kijken of er paarden waren. Er stonden er een aantal in de wei en dan daarna langs de Sportplatz.Gewoon heerlijk in de zon.
Dan het laatste stukje naar huis terug en thuis mocht ze een waterijsje echt verdiend met de wandeling. Dan wilde ze op de bank met haar deken (ze zegt dan ik heb het koud maar dat zegt ze ook als het snikheet is) Ze wilde de cd met sinterklaasliedjes horen.

Het is superdruk vandaag op de kerkhoven en tijdens de diensten, vandaag Allerheiligen morgen Allerseelen. De graven zien er dan prachtig uit en overal kaarsen en olielichten.

Nou dat ging snel, normaal vraagt ze met de smoes ik heb het koud om haar dekentje maar nu sliep ze binnen 5 minuten. Na bijna een uur werd ze wakker en ik vertrouwde het niet dus even koorts gemeten en de thermometer vloog naar de 40 graden. Haar uitgekleed ,afgesponst en gevraagd of ze pijn had maar nee zei ze. Toch maar even Jannick gebeld want ik heb geen kinder zetpillen. Die belde dat zowel hij als Ingrid naar huis kwamen. Ondertussen moest Theresa een plasje doen en ik til haar overeind en toen begon ze te kermen , oorpijn links dus.
Papa en Mama thuis en kreeg ze zeer tegen haar zin een zetpil en nog meer brullen. Maar met een half uurtje zakte de koorts al. Ze zijn naar beneden gegaan en Ingrid kwam nog een ui halen om een kompres te maken.
Wij net maar even gegeten en ondertussen toch alweer 7 uur geweest. Jannick zei sorry omdat het alweer bij ons gebeurde maar ja ze is veel hier dus ook niet zo gek dat het hier gebeurd. Jammer we hadden gewoon een heel leuk weekend met haar tot ze gewoon om viel.