Dagje Theresa

Oostenrijk, Sankt Peter am Kammersberg

Vanmorgen kwam Ingrid samen met haar moeder rondom 9 uur Theresa brengen. Wij hebben een heerlijke dag gehad met die kleine. Ze had veel afleiding dus ze had wel 2 1/2 uur haar bril op en ze hem weer afdeed. Dieren kijken, wandelen, spelen en eten. Over de hele dag maar een half uurtje geslapen.
David een van onze collegaas had in 2 dagen tijd 2 bijensteken opgelopen Iedereen had hem al gezegd neem nou rust.Het zag er niet goed uit. Gaat hij hier naar de plaatselijke huisarts dat is zo´n arts die voorschrijft tassen vol en niet door verwijst.
Maar het werd steeds erger ,zwelling en blaren kon nauwelijks lopen Gaat hij ook nog de dieren verzorgen die de camping anders aan hun lot overlaat. Iedereen had hem al gezegd neem nou rust David als er iets moet gebeuren kunnen we het ook van je overnemen. Wil hij een zeis scherpen zodat hij gras voor de dieren kon maaien en ja hoor in zijn hand. Dan gaat hij weer naar die huisarts die alles met stripjes en spalkjes aan elkaar zet en laat niet nog een keer naar zijn voet kijken.
Iedereen vandaag ongerust want we waren bang dat hij een shock zou krijgen hij had grote blaren met geel vocht bijna de deur met grof geweld open deed.Al dat water er uitstroomde en dan ook nog de pluizenzeef eruit had gehaald die hij zo leeg kiepte op de grond al die zwarte natte drap. Dan een keer met de waterspuit erover en dan zeggen zo dat is voor de poetsvrouwen morgen. Dus het meisje van de receptie ging alles opdweilen dus de receptie onbemand. Gasten boos die daar wilden afwassen en de bakken liepen ook niet meer. De kloothommel die alles veroorzaakt is familie van de eigenaar van de camping dus hij kan alles. orenje en die bleven maar groter worden. Eindelijk nadat we allen op hem ingepraat hebben is hij met Frits en Jan naar de Stolzalpe. Hij kan dus vrijdag niet spelen , hij is ook nog beroepsmuzikant dus helemaal dom. Om zo blod te zijn moet je Engelsman zijn. Andrea de camping manager was de 2e keer met hem naar de huisarts gereden. Ondertussen problemen in het washok. Waar een wasmachine bleef pompen en watervullen en de een of andere idioot die hier ook af en toe wat doet op de camping met grof geweld de deur open deed waardoor er nog veel meer water door het gebouw liep. Dan nam hij de pluizenzeef eruit gooide de zwarte drap op de grond en spoot een keer met de waterslang over alles en zei zo dat is voor de poetsvrouwen morgen. Dus de reptioniste ging alles opdweilen dus de receptie onbemand. Boze gasten die wilden afwassen en die bakken liepen ook niet meer door. Hij is familie van de eigenaresse van de camping en dan mag je dus A sociaal gedrag hebben. Zijn broer is alcoholist en woont met criminel Tsjetsjenen samen die net weer vrij zijn. Hij moet de beesten verzorgen maar dat doet hij niet en verdwijnt soms dagenlang. Daarom trekt David zich het lot van de dieren aan. De eigenaresse huldigd het principe beesten verzorgen zich zelf. Dus 2 schapen die niet worden geschoren en af en toe bijna dood gaan van de hitte want ook geen afdak waar ze kunnen schuilen voor de zon. Dus een hok met een konijnen vrouwtje en mannetje met een nest konijntjes en een cavia man en vrouw en jonkies in een klein hok. David heeft nu gezorgd dat ze uit elkaar zijn maar wat doen we met de jongen als ze weer drachtig zijn. Ik denk er hard over om een klacht neer te leggen wegens verwaarlozing. Nu wordt er ineens weer veel op de camoping gedaan want de eigenaresse komt het weekend. Dat doen ze niet voor de gasten. De schapen schijnen op het menu van het restaurant in oktober te komen. Arme beesten ik denk niet dat het humaan einde wordt.
Zo David is weer terug van het ziekenhuis de blazen mogen niet kapot en absolute rust. Veel verbandmiddelen en als de blazen toch stuk gaan antibiotica.
Theresa werd rondom 17 uur weer oph
gehaald door mama en Oma.
De monteur die tussen 14 en 16 uur zou komen kwam klokslag 16 uur. We twijfelden nog of we de auto terug zouden bekomen maar die kwam toch met een rekening van 400 Euro die we zelf moeten betalen. Jan en ik nog even een koppie koffie in de tent en dan een einde eraan gebreid was toch al na tienen. <