Zomer

6 augustus
Eind van de middag kwam Jannick thuis dus die ging douchen en ik eten voor hem maken en er bleef zelfs nog over voor Ingrid. Maar al wie thuis kwam geen Ingrid. Ik had haar eten al in de Airfryer warm gemaakt maar geen Ingrid. Dan kwam Jannick met de reden. Ze zijn bang dat een oudere in het verpleeghuis en de afdeling waar Ingrid werkt Corona heeft. De test laat dagen op zich wachten en ook al denken ze dat het gewoon niet mogelijk is (geen contacten) weet je het toch niet. Ze zou beneden kunnen slapen maar dan blijft het probleem douche en toilet. Samen met Jannick bekeken wat mogelijk is om haar in Quarantaine te houden en wij vrijuit kunnen gaan. Dus nu net klaar 22 uur. Sabrina slaapt met matras op de bodem tussen bureau en kast in onze slaapkamer, Theresa tussen de kledingkasten en ons bed op haar matras op de bodem. Jannick slaapt in de keuken op een matras. Zo kunnen wij een douche en wc gebruiken en Ingrid gebruikt beneden wat ze nodig heeft. De gang staat vol want de kattenbakken staan nu daar en het eten voor de katten in de badkamer. Verder overal tassen vol met kleding van de kinderen en Jannick . De badkamer vol met hun toiletspullen.
Ik mag dit nog niet posten dus dit lezen jullie allemaal later.

7 augustus
Gisteravond was het zeer hectisch maar alles was gelukt. Ingrid was eerst in de kelder tot wij alles uit hun huis gesleept hadden en dan kon ze naar boven, Wij kunnen dus niet meer bij hen naar binnen en vooral Theresa op haar hart gedrukt dat het echt even niet anders kan. Als we naar de tuin willen gaan wij door de voordeur.
Vanmorgen werden we allen pas om kwart over 9 wakker. Ik was in de morgen heel even wakker geweest toen ik Jannick hoorde want die moest naar zijn werk. Ingrid moet ook gewoon werken tot de uitslag van de patient. Het is weer een echte zomerdag en al in de vroege morgen zeer warm. Net allemaal ontbeten , Jan en ik douchen en de hele meute aankleden. Alle tassen in de gang gezet , Jannicks matras op het balkon en zijn slaapspullen op het balkon gehangen. Anders kan ik niet in de keuken. Nu half 11 en klaar.