Heerlijk weer thuis. Een hele fijne dag

Eerst de kanjer van een kleinzoon feliciteren, van harte gefeliciteerd Björn. Alweer 9 jaren. En ik heb begrepen een feestje as zondag. Dus heel veel plezier en de groeten aan iedereen. Opa en Oma sturen je iets via Papa en dan kan je zelf iets kopen.

De dag begon met een strak blauwe lucht en ik was al vroeg wakker na een slechte nacht. Ik had het gisteren helemaal gehad. Ik kon niet slapen , was gefrustreerd en depressief en heb tot 12 uur in de hal gezeten. Dus de verpleegsters kwamen voorbij en vragen of alles goed was. Maar ik ging pas uit mijn dak toen ze vroegen heeft u nog diarree. Dus ik IK HEB GEEN DIARREE IK BEN NIET MISSELIJK EN IK HEB GEEN GASTROOOOOOOOOOOOO. IK KAN NAAR HUISSSSSSSS. Vooral het woordje nog viel bij mij verkeerd. Ze droop af en even later kwam het stationshoofd die ik deze week nog niet gezien had. Die kwam mij terecht wijzen dat ik het personeel niet mag uitschelden of schofferen. Dat heb ik ook niet gedaan. Dat ik het spuugzat was om mij steeds te weren tegen een ziekte die ik niet heb. Maar ze snapte het niet. Ze zei we doen maar ons werk en het was maar een leerling. Nou dan moet de leerling maar gelijk merken dat niet iedere patient ja en amen zegt. Ik was niet aardig maar ik kan gewoon niet meer aardig zijn. Ze vroeg ook waarom ik niet tevreden met het eten was. Dus ik zei haar als je suikerpatient bent met een te hoge waardeen je krijgt als ontbijt een bord met lange vingers met suiker eroop dat dat geen goed ontbijt is. Begreep ze niet nou daarom heb ik geen hoge pet op van ze,. Jan was er al vroeg die heeft nog geprobeerd dingen uit te leggen maar drong ook niet door. Later kwam de zaalarts en die zei geen dingen gepland voor het weekend en dat ik nog steeds op de lijst stond dat de neuroloog moest komen. Die was wel bij mijn buurvrouw geweest maar kon geen woord met mij wisselen. Dus ik zei hem daar blijf ik niet voor. Dus zei hij mij als de papieren klaar zijn kan je gaan. Therapie kan ik overal volgen maar het probleem is dat ze allemaal dicht zijn omdat het vakantietijd is. Medicatie kan ik bij de apotheek halen maar omdat ik niet meer langs de huisarts kan kreeg ik een recept van het ziekenhuis die ik dan wel eerst zelf moest betalen. Als ik dan maandag alsnog het recept van de huisarts breng krijg ik mijn geld terug. Dan kom ik er achter dat de huisarts van Jan gestopt is en dat zijn vrouw waar ik bij ben ook gaat Dus we gaan ons bij een in Gröbming melden. We hebben er een gevonden en Ingrid en Jannick zijn al overgestapt. Dus dan hebben wij dat ook in de buurt. Thuis gekomen stonden Peter Astrid Tosca en Nicole bijna gelijk na ons voor de deur. ik vind het helemaal geweldig dat als ze op vakantie zijn in Reth im Winkel even bij ons aankomen. dat is best nog ver rijden. Na ons gingen zenog naar Marleen en Rien in Ramsau. Ik mocht met Ingrid en Jannick mee boodschappen doen. Na 1 week ziekenhuis 1 week vakantie en nog een week ziekenhuis was er niet veel meer in huis. de vrizer hadden we al leeg gemaakt voor de verhuizing. Ik maakte ook nog een Freudiaanse verspreking want ik schreef zeikenhuis.
Jan had de babyfoon en Theresa sliep. We gaan eerst naar de Unimarkt dan de spullen thuisbrengen want het was zo heet. Daarna naar Stainach gereden waar we veel dingen in het groot kopen bij de Landena. Allemaal artikelen die aan de grote winkels worden geleverd. Veel pensionhouders kopen dus daar ook in. Terug van Stainach lag er op de 320 een motorrijder aan gort gereden. Eenzijdig ongeval en de heli was er al. de man lag er nog niet fijn om te zien. Jannick wilde heel graag met Ingrid naar de Zipline maar ik weet niet of Ingrid al overtuigd is dat ze dat wil.
De brandneue Zipline am Stoderzinken ist die größte ihrer Art in ganz Europa. Von 1600m Höhe bis zum Aberteuerpark Gröbming auf 900m fliegt die neue Fluglinie. Das Prinzip einer Zipline ist einfach Auf 4 parallel gespannten Drahtseilen gleitet man mit seinen Freunden ohne Zwischenstützen vom Berg ins Tal.. Am stoderzinken erreicht man so mehrfach abgesichert eine MutprobeGeschindigkeiten von bis zu 115 km /h wärend man über die Baumwipfel fliegt. das ist geräde auch für Erwachsene eine wahre Mutprobe. Ik denk erover na of ik ook ooit het wil proberen. Het lijkt mij wel helemaal te gek. Jannick en Ingrid hebben het inderdaad beide gedaan. Ze vonden het geweldig.

Marjanne Nicolette als je meer wilt weten over diabetes kan je mij bellen Ik heb tenslotte al 15 jaar ervaring.

Annemarieke Fijn dat je weer thuis bent , doe je wel rustig aan? Wij hebben de Zipline ook al gedaan en ja het is geweldig ik zou zo weer gaan. Lieve groet.