Dag 12 Nog steeds super warm en zonnig

Kroatië, Zagreb

Vanmorgen werd ik wakker en het was al zonnig en om 8 uur was het al 19 graden. We hebben de ochtend op de veranda doorgebracht uit de zon . Het zou rondom 12 slecht worden maar nee niets. We besloten toch om de middag naar Kroatie te gaan naar het grote overdekte winkelcentrum Arena. We waren snel de beide grensposten gepasseerd en 1 euro tol daar hoef je niet voor thuis te blijven. Weten een kleine grensovergang voorbij Dobovo maar het is over de grote weg zo ook wel te doen. We vonden gelijk de parkeergarage en het kost niets. De eerste winkel waar we gelijk helemaal gek van waren was Terranova , geweldige betaalbare kinderkleding en best veel (we zijn niet veel gewend in Oostenrijk). Theresa liep van het een naar het ander en we hoorden alleen maar kijk Oma kijk Opa. Maar ze viel vooral op een blouse met spaggettibandjes met een spijkerrokje met aan de onderkant kant. We namen nog wat andere dingen mee naar het pashokje en dan trok ze het aan en ging het laten zien aan Opa. Ze had een kort broekje met en hemdje erboven die dan bloot aan de navel was. Ja Opa dat hoort zo dat is een blotebuiktruitje.Maar hoe leuk veel dingen waren het werden toch echt het rokje met de blouse. Er was ook een volwassendeel en ik nam er 2 T-shirts mee. Zo het grootste deel van de Kuna´s op. We hadden nog precies het aantal om middageten te doen en dan nog wel alles bekeken maar niets meer gekocht-Hadden we op de terugweg maar de sluipweg genomen want het kostte ons een uur aan de grens van Kroatie naar Slovenie. Dan moesten we van veel meer banen naar een paar grenposten die open waren. Maar bij de vrachtwagens was het tragisch kilometers lange stilstaande wagens . RTL was aan het filmen aan de grens en de vrachtwagen chauffeurs aan het intervieuwen. Dan de Slovenische grens over en geen enkele probleem. Dan zijn we in een paar minuten terug op de camping.
Er hing echt slecht weer maar we kregen het niet. Nu half 7 geweest en het dreigt nu opnieuw maar nog steeds erg warm. Het was rond de 28 graden.
Erna belde mij met heel goed nieuws , ze wordt opnieuw Oma maar dit keer van Ramon en Debby. Die hebben een huis gekocht in Leiden en krijgen volgende maand de sleutel . Dus nu echt huisje boompje beestje na eerst een jaar een wereldreis te hebben gemaakt. De familie wordt steeds groter. Wat een fijn nieuws . Zelf gaat Erna ook op haar werk andere arbeid doen. Dan heeft ze geen avonden en weekenden meer. Dat is ook wel fijn om regelmaat te hebben we worden allemaal ouder.

zie al dat jullie het er super gezellig hebben, wees maar blij dat je nu niet in Holland ziet, hier donder,bliksem en stortbuien, met hagelstenen zo groot als kallebassen, in een mum van tijd was alles wit, veel daken beschadigd en bomen omgevallen. het water in de putten kon het niet aan,en in een mum van tijd stond letterlijk alles blank op de straat en in de tuin. zelf gelukkig ongedeerd, maak er samen een mooie tijd van,jullie hebben er al een lekker kleurtje. hoed staat je ook heel leuk Theresa.XXX van ons allemaal uit Holland