Koud maar mooi weer

Oostenrijk, Schladming

Een hele slechte nacht gehad was al om 3 uur wakker , uiteindelijk om half 4 maar tv gaan kijken - Dan kwamen ergens tussen half 8 en 8 Ingrid met de kinders . Theresa ging haar sinterklaaskostuum pakken en haar staf en ik had al een zak met pepernoten gevuld. Ze ging vandaag vertellen over het Nederlandse Sinterklaasfeest op de Kiga. Uiteraard ook even haar eigen schoentje inspecteren. Sabrina bleef nog even tot Mama Theresa had weg gebracht.
Daarna douchen en ontbijten enz. Ik moest nog naar de huisarts om mijn recept op te halen en dan doorgereden naar Schladming. Even langs de ÖMTC want we wilden het Abo opzeggen nou mooi te laat want dat moest voor 30 September en we hadden ons pas aangemeld in September en moesten toen een heel jaar betalen. Maar ik kon wel mijn Reis en Krediet brief beeindigen. Nou dat maar gedaan scheelt toch een smak. Ik wilde niet zonder naar Nederland met de auto.
December is altijd al een dure tijd en dan laten ze alles lopen vanaf de 1e januari, verzekeringen abo´s en wat dan ook. Dan even boodschappen doen bij de Hofer en de Penny. We gingen eind van de morgen terug en dan haalden we gelijk Theresa op van de Kiga. Boodschappen opgeborgen en eten maken. Beetje later gegeten en we hadden dan ook flink honger. Ik zag bij de mail dat ik een filmpje van de Zeelandvakantie van Diane had gekregen dus samen met Jan gekeken. We zitten alweer vanaf 13 uur met de verlichting aan en dan koelt het ook weer hard af. Maar we hebben nog steeds zeer zonnig weer en ´s nachts vorst.
Straks moet ik er nog even uit want de apotheek was alweer dicht en gaat pas om 3 weer open en ik moet een lot kopen want er is voor het eerst een 6 voudig gewin te halen. Dus wie niet waagt die niet wint.
Bij de familie beneden is nu Cornelia de therapeut van Theresa voor haar ogen er. Daarn agaan ze ook naar Schladming want Sabrina heeft pasfotos nodig en dan laten ze gelijk een familiefoto maken. Dan is Jannick ook klaar met zijn werk.
Ik samen met Jan om half 4 nog aan de wandel, wel met winterjas, sjaal, muts en handschoenen want het was niet warm. het is vooral de wind die het koud maakt.
We besloten een ronde te gaan dus eerst naar de apotheek dan naar de MEZ op de route ligt de Carla dus ook daar even gekeken. Van de MEZ weer naar huis gelopen en we waren blij dat we thuis waren want het laatste stukje was vooral in het gezicht koud. Vlak erna kwam de familie ook thuis en Theresa naar boven maar ze moest nog een halfuurtje wachten. Ik dacht dan maak ik de lekkere broodjes die ik had gekocht en wilde de kaas van de korst ontdoen. Dat ging even helemaal mis . Een hap in mijn vingertopje en heel veel bloed. Ik kon het wel dicht houden maar mezelf niet helpen. Dus Jan geroepen maar aan die heb je echt niets , die heeft zich nog nooit in de EHBO verdiept en ook al zei ik wat hij moest doen dat was het niet en het bloed kwam er ook gelijk doorheen druipen. Dan maar naar beneden Jannick en Ingrid mij geholpen. Ingrid heeft speciaal soort plakplastik dat heeft ze in stroken erop geplakt dan vinger hoog met ijs erop. Ging daarna veel beter al voelde ik me wiebelig. Theresa een wit snoetje van schrik maar sinterklaas begon gelukkig al. Jan heeft de broodjes daarna maar gemaakt en de kaas van de korst ontdaan. Ik heb het overleeft en nu maar een beetje voorzichtig doen. Vanavond maar een pilletje om te slapen want een beetje slapen kan ik wel gebruiken voor er nog meer ongelukken gebeuren.