Dag 3, inrichten en Jan terug naar Nederland

Oostenrijk, Pruggern

Jan en Jannick zetten de hoekbank in elkaar, de salontafel en de tv kast. Het ziet er gelijk bewoonbaar uit. Ik pak dozen uit. Rond twee uur vertrekt Jan met de vrachtwagen terug naar Nederland. Ik word altijd onrustig als Jan alleen onderweg is en dat gaat pas over als hij weer terug is. Jannick gaat het gras maaien met de grasmaaier, hij heeft het voorheen ook gedaan maar moest het dan met de grastrimmer doen.

Dit gaat veel sneller en hij ziet er niet zo groen uit erna. Ik ga de was doen nu de wasmachine en de droger zijn aangesloten. Al met al nog veel arbeid. Ik eet samen met Jannick en we besluiten de grote tv in de huiskamer op de schotel te zetten. Het snoer hangt wel in de lucht maar we kunnen ontspannen op de bank wat tv kijken. Jannick probeert nogmaals zijn trainer te bereiken om te vragen wat hij morgen gaat trainen, belt ook nog maar even naar een teamgenoot. De trainer belt hem ook nog terug dus dat is ook weer geregeld. Ik krijg een smsje dat Jan om half negen ’s avonds in Schlusselfeld is aangekomen en dat hij daar gaat overnachten. Heel verstandig van hem ,kan ik ook rustig slapen. Jannick was om negen uur al naar bed.