Gabalier weekend is begonnen

Oostenrijk, Schladming

Wakker voor de wekker en tijd genoeg om alles op ons gemak te doen.
Een chaos weekend voor iedereen is begonnen.
Wij vertrokken naar Schladming en het eerste appartement klaar en dan samen met Jan naar Julius gelopen waar we mochten komen eten. We wilden eerst graag koffie en dat op ons gemak gedronken. We mochten kiezen van de kaart en we zijn voor de lasagna met de zaziki gegaan- De combinatie was erg lekker. Bij Julius liepen de boekingen ook goed en vanaf 3 uur gaat het daar vol los. Wij zijn terug gegaan en hebben het 2e apartement gedaan dan hebben we Thomas gevraagd om te kijken want er zijn problemen met de ramen en hij gaat bellen met het schildersbedrijf die het veroorzaakt hebben, We hebben nu 2 kleine gedaan en er zijn er nog 9 waaronder ook hele grote van 250 kwadraat, De timmerman voor de deuren en de vloerenleggers kunnen nu aan die 2 beginnen. Maandag gaan we terug en we hopen het voor te kunnen blijven. We wilden eigenlijk nog boodschappen doen maar Schladming liep vol dus een ijsje gegeten en dan terug gegaan. Jannick gaat na zijn gewone werk geloof ik taxirijden en hij heeft het weekend ook dienst bij Arzbacher. Iedereen die wil werken kan werken want overal zijn extra handen nodig, iedereen met een Lederhose kan in de bediening aan de gang.
Ingrid kwam Sabrina en Theresa brengen want die heeft een feestje van Barbara in de oxenalm in Ramsau. Ze zei dat Jannick het hele weekend wegblijft want die stapt van de taxi op de veegwagen en slaap dus gewoon daar. Het zijn 2 concerten vandaag de eerste en morgen de 2e. Elk concert 15.000 mensen. We zagen dat het RK Gröbming aankwam in Schladming met een man/vrouw of 10. En waarschijnlijk komen er ook nog van andere Dienststelle. We zagen dat er extra Polizei aankwam en van alle kanten kwamen de mensen aangelopen. Er zijn shuttlebussen die van de parkeerterreinen buiten Schladming en uit de hele regio rijden. Het is erg warm en benauwd en in Schladming spetterde het toen we weggingen. Het is voor de mensen te hopen dat het droog blijft en niet al te slecht. Het schijnt voor morgen beter aan te zeggen maar ook zeer heet. Ingrid belde net dat ze de was buiten vergeten was dus net even allemaal naar binnen gezeuld. Ik merkte dat er nu al windvlagen zijn voorspeld niet veel goeds.
Theresa heeft het vanmorgen bij het RK erg naar haar zin gehad, rondrijden met de ambulance en dan uiteraard voorin zitten . Ze had van de week ook al met de brandweerauto rondgereden. Op de fotos staat ze in een brandweeruitrusting en helm maar ook eentje met volledige uitrusting en beademingsapparaat met flessen op de rug. Zwaarder dan Theresa . weegt. Helaas was voor zondag naar de Fliegerhorst in Aigen vol. Dan mogen ze in de helicopters en misschien vliegen ze ook.
Dus het was voor ons allemaal al een drukke dag. Zo ga ik de kinders eten geven en dan Sabrina medicamenten dan voor het naar bed gaan moet ze nog wat pap eten en de laatste medicijnen tandjes poetsen en slaapspullen aan. Dan later gaat Theresa naar bed. Ik denk dat wij dan ook bedrijp zijn want dat ben ik nu al geloof ik.