Koningsdag

Oostenrijk, Graz Mariatrost

Theresa heeft bij ons geslapen en vanmorgen alles snel snel en dan op weg naar Graz. Het weer was vanmorgen al gelijk mooi al was het nog koud met 5 graden. Hoe dichter bij Graz des te warmer zonniger werd het.
We waren een van de eersten die aankwamen want het was rustig op de weg en konden goed doorrijden. Uiteraard een welkomsfoto gemaakt. Er was een oranjebitter en er lagen ontbijtkoek met en zonder boter en dan kwamen er ook nog hapjes schalen vol bitterballen bamihapjes en andere kleine snacks. Theresa had zich eerst al te goed gedaan aan de ontbijtkoek , ik denk minimaal 4 stuks gegeten. Dan begon ze aan de bitterballen. Ik geniet van dat kind vooral als ze zo geniet van alles. We waren even bij de rommelmarkt en ze zocht een Sinterklaasboek uit voor Sabrina. Dan was de opening en de kinderen van de Nederlandse school hadden een lied met dansje ingestudeerd. We gingen naar binnen en daar aten we ook. Wij besloten om de knoflooksoep te eten en om een tompoes erna te eten. Hadden we genoeg aan en Theresa wilde geen eens een tompoes. Dan gingen we buiten de spelletjes doen en ze wilde als eerste spijkerpoepen daar had ze handigheid in en het lukte haar vrij snel. Ballengooien was geen probleem. Dan wilde ze het spijkerbroek hangen proberen ze hing en wilde gelijk weer op de bodem want dat vond ze wel eng. Sjoelen deed ze met iets te weinig kracht maar wel een goede score. Nog wat andere dingen gedaan en dan vooral in de speeltuin spelen. Ze liet zich steeds van boven langs een touw zakken en ja hoor na een paar keer had ze blaren op haar handen.
We moesten nog bingo gaan spelen en ik had een goed kaart dus we waren 1 van de eersten die iets mochten kiezen en ze kon het niet geloven dat ze het waterspeelpakket mocht kiezen. Wat was ze gelukkig en blij. Nog wat andere kleine dingen zoals een bellenblaas maar met alles was ze blij. We kregen allemaal per familie een pak stroopwafels. We hadden een heerlijke dag en gingen op huis aan. Om half 8 waren we in Liezen en zijn we naar de McDonalds gegaan of de Mackie zoals Theresa het noemt. Dan naar huis en al haar spullen waren al opgehaald.Thuis kreeg ze van Ingrid een hele grote hoepel en ze kan het nog goed ook. Ingrid en Jannick waren naar de Kirtag in Irdning geweest daar hadden ze ook de hoepel vandaan. Dus Theresa is flink verwend vandaag.

Ziet er allemaal weer erg leuk en verzorgd uit.