Zeer heet eindigend met noodweer

Vanmorgen om kwart voor 7 wakker, de katten eten gegeven en weer terug gegaan en de tv aangezet. Het was niet interressant dus dan ga ik luisteren en viel dus in slaap tot 9 uur. Om die tijd was het al warm met 26 graden. Bij de buren aan het begin met het moderne huis zijn ze nu met grote betonblokken stapelen begonnen en eerst waar het moet komen afgraven. Ik vraag mij af als je dat halfweg neer begint te leggen en niet vanaf de bodem of het dan wel houdt en het niet alsnog gaat zakken. Hun probleem is dat de grond aan die kant wegzakt. Ze hebben vast geen geoloog gevraagd. Verder hadden ze gelijk na het beginnen en de eerste blokken al problemen met de buurman. Tja iets goed doordacht overleggen is hier in Oostenrijk vaak een groot probleem.
Behalve de was niet zo heel veel gedaan, eten gekookt en samen met Jan gegeten hij binnen ik buiten met 35 graden onder de luifel en met wat wind goed uit te houden.
Jannick was aan het motortouren samen met Wolfgang van de vroegere Rosemialm. Hij werkt nu bij de Eurogast en Jannick zei hij verdiend net zo veel, heeft geen stress meer en genoeg vrije tijd om met de motor te touren. De afgelopen 10 jaar met de Rosemialm in die tijd 300 km nu dit jaar al 3000 km gereden.
Jannick kwam in de middag even langs om samen een bestelling af te geven bij de Holland Snack Expres die komen weer op de 2e september. Hij gaat ook steeds meer normale artikelen verkopen. Dus ik heb nu ook beschuit en appelstroop, witte en bruine suiker, ook haring die ik samen met Jannick deel want ik eet er geen 10 ook al zijn ze bevroren vond ik het teveel. Blikken bruine bonensoep en Jannick heeft ook erwten en tomatensoep. En we hebben allebei filet American, hij heeft kleine porties ingevroren. En niet te vergeten piccalilly. Ik heb nog capucijners uit Holland van Hak en dat vind ik erg lekker met spekjes en piccalilly.
Later had Jannick nog RK scholing. Theresa was aan het spelen met Belana en Sabrina in de tuin. Ze zaten met zijn drieen in de trampoline en de vreugde dan van Sabrina dat ze er ook bij mocht. Ik neem aan dat Ingrid met Sandra ergens zat. Ik heb vandaag heel veel gekoekeloerd naar de buren hoe het werk vorderde. Ze zijn klaar en ze hebben geluk gehad dat ze klaar waren voor het noodweer kwam . We zitten nu midden in het noodweer , veel regen , veel wind en onweer. Ik vind het doodeng dat elke keer die kraan loeihard in het rond draait. Nu maar hopen niet al te veel schade in de regio.
Nog 2 nachtjes slapen en dan.................. zijn Els en Nance aangekomen.