Hutspot

Een Leienaar, op eten verzot.
Vindt 3 Oktober een waar genot.
Moorkop, druiven, paling
Witte brood en haring.
Met een klapstuk natuurlijk hutspot.

Vanmorgen al om 6 wakker, kon de slaap niet meer vatten . Katten eten gegeven en dan terug in bed en wat tv kijken . Er was een docufilm over Jimmy Hendrix, daar0 kon ik naar luisteren en dommelen. Tegen achten toch opgestaan en het was donker en somber maar eigenlijk warm . Het was vannacht een 14 graden en er is een Föhnstürm dus zeer harde windstoten.
Voor ons een rustige dag, Ingrid is met de kinderen naar Edith . Ontbijten, koffie drinken en een beetje PC spelen. De wind giert om het huis. Ik krijg spontaan zin in chocolademelk.
Dan blijkt dat de wind voor ons van de verkeerde kant komt normaal gaat het over ons heen maar nu krijgen we de volle laag en de dakbedekking van het speelhuis is er af gewaaid. Eeven gekeken maar geen redden aan dus in de auto gestapt met Jan en naar Letmaier gereden daar een rol gekocht , niet te tillen is het. Gelijk wat boodschapjes gedaan en dan weer naar huis. Het vervangen stormt het te hard voor dus plastik afdekking erover heen. Dat viel niet mee want we kregen het eerst niet erop dan hele grote stenen erop. Dan eerst eten heerlijk aan de hutspot.Dan ineens luid gekraak en ja hoor plastik stenen alles weer eraf. Het was snikheet en dan sta je in je t-shirtje te zweten terwijl je nauwelijks kan blijven staan. We hebben het nu ook vastgespijkerd en dan de stenen erop. We hadden de balkon deur open staan maar nu 2 uur en het begint te regenen en dat waaide naar binnen dus deur dicht. Net ook weer enorm klap maar schijnbaar niet bij ons. Want Jan heeft even een rondje gemaakt. Ik heb net gekeken tot hoelang de waarschuwing duurt en dat is tot vanavond 8 uur.
Ik heb Ingrid gebeld en gezegd dat ze beter vanavond over Obertauern kan rijden en niet over de Sölk en dat ze moet oppassen voor omvallende bomen en takken enz. De meeste bomen zitten nog vol in blad dus erg vatbaar voor de wind. Ze hebben in Stadl nergens last van.
Eind van de middag werd het rustig maar regende het ondertussen heel hard en er wordt nu veel regen verwacht. Voor ons een rustige zaterdag ten einde gaan nu een docu kijken over de Großglockner en daarna het programma Aufsteirern kijken. Omdat het Aufsteirern in Graz niet kon doorgaan nu een programma.