Nog steeds regen en koud

Oostenrijk, Steiermark

Vanmorgen werd ik wakker maar ik vond het te koud om eruit te gaan. Later dan toch maar maar wel snel de houtkachel aangemaakt.
Koffie gedronken met Ingrid en middageten gemaakt. De Rucolastamppot met gehaktballen paste goed bij het weer. We besloten om na het middageten naar Stainach te gaan om boodschappen te doen. Nog even gevraagd of Theresa mee wilde maar die was met iet bezig en had geen zin. Ook goed. Wij eerst naar de Landena, daarna Hofer en nog penny en even bij de Billa voor het ontbrekende. Er is weinig groente te koop en bv geen aardbeien omdat het zo koud is. Maar we zullen wel overleven. Thuisgekomen weer snel de houtkachel aan want warm hadden we het nog steeds niet. Dan kwam Jannick koffie drinken, Sabrina sliep lekker. Hij was al thuis dus ik hoefde niet gelijk op te passen. Sabrina werd wakker en deed gezellig bij Oma op schoot haar luier vol. Ik ben ook echt de scheiss Oma, Theresa deed het vroeger ook altijd bij mij. Jannick was zich aan het scheren maar heeft even de spullen gepakt zodat ik haar kon verschonen. Hij heeft ook het eten voor Sabrina gemaakt en ik haar gevoerd, alles op. Ze heeft nog steeds ketogeen dieet. Jannick ging naar de brandweer . We hebben met Sabrina gespeeld en ze was erg lief. Wel 2 aanvallen gehad maar voor de rest ging het lekker. Ingrid kwam om 18 uur weer thuis met Theresa en waren wij bevrijd van het kleine monster. Ondertussen zitten we met een warme joggingbroek en een trui aan en de houtkachel ook maar weer aangemaakt. We zien steeds op tv temperaturen voorbij komen van dik in de twintig en zelfs de 30 graden voorbij. Geen idee waar in Oostenrijk maar niet bij ons in de bergen.
Vandaag beginnen de eerste vakanties in Oostenrijk. Het was al flink te merken op de weg. Theresa moet nog een weekje naar de Kindergarten voor haar vakantie begint. Ze heeft geen zin meer maar moet toch echt nog een weekje daarna is ze 2 maanden vrij.
Annemarieke ik vind Zaanse ook lekker maar toch doordat mijn moeder iets anders gebruikte smaakte het anders. Je blijft toch ergens aan een smaak of een geur van thuis hangen denk ik.
Ik hoop dat we morgen eindelijk het beloofde mooie weer krijgen , dan willen we naar Schladming waar de hele dag festiviteiten zijn omdat de EU overdracht naar Oostenrijk is.
Ik kreeg een schattig Appje van Bianca. Bo mag altijd op vrijdag iets mee naar school brengen en vandaag wilde hij perse zijn autootjes die wij hem gegeven hebben. Ook neemt hij ze elke dag mee naar bed. Natuurlijk vinden wij dat heel erg leuk dat we hem zo groot plezier gedaan hebben. Ik kreeg een foto van hem erbij uiteraard met zijn autootjes.