Vakantie

Nederland, Gouda

6 augustus
De grote dag brak aan, donderdag 6 augustus 1992. We gingen op tijd weg en een beetje moeizaam met de bus naar het station. Op weg naar de bushalte kiepte Kirsten om met haar grote rugzak op haar rug en ze lag als een schildpad op zijn schild met haar armen en benen omhoog. Tja de broers brulden van het lachen wat ze niet echt leuk vond. We namen de trein naar Utrecht.
We hadden alle tijd om de nachttrein naar Passau te nemen. We vertrokken later dan was aangegeven. De slaapcoupe beviel prima en die hadden we voor ons alleen omdat ik de hele coupe geboekt had. We konden redelijk slapen zelfs Jannick sliep. Eerst op de grond omdat het bed te smal was voor met zijn tweeen. Alleen viel je eruit dus een bed op de grond gemaakt. Dan nog even bij mij maar toen hij sliep toch nog even naar een ander bed verhuisd. Toen we wakker werden reden we door de bergen en zagen we herten.
7 augustus
In Passau moesten we 2 uur wachten op de bus naar Freyung. De rit naar Freyung duurde ook nog 1 1/2 uur. Maar adembenemend mooi. Langs bergdorpen en panorama´s. In Freyung geen taxi te krijgen en de bus ging heel veel later. We moesten naar de Geyersberg en lopen geen doen met al die bagage bergopwaarts Uiteindelijk om half 2 toch een taxi. We pasten er maar net met zijn allen en de bagage in. Gelukkig een hele aardige man. Je broers kregen gelijk een kaartje van een poolcentrum en dan krgeen ze een drankje gratis. Vonden ze dus erg leuk. De ontvangst op de Geyersberg was goed. Ok erg aardige mensen. We kregen appartement 103 in E.