Nat nat nat

Vanmorgen vroeg wakker en ik hoorde het nog steeds hozen. Ik heb een poos tv gekeken en ben dan opgestaan. Om 9 uur heb ik Jan wakker gemaakt en gevraagd of hij op wil staan. Want ik wilde graag naar de sportschool gebracht worden. Het zou vandaag Kirtag zijn maar met dit weer zal het geen succes worden. Ik heb een goed gevoel van wat ik vandaag afgeleverd had in de sportschool. Ik heb Jan weer gebeld om mij op te halen.
We volgen door de dag heen de berichten over het hoogwater en de problemen. Het wordt steeds erger en ondertussen ook veel mensen geevacueerd. Ook in Slovenie is het verschrikkelijk. Ik had gisteren al tegen Jan gezegd oei maar goed dat we niet daar zijn want we gaan vaak naar Catez ob Savi. Maar de hoofdwegen zijn afgesloten en veel grensovergangen dicht van Oostenrijk naar Slovenie. De Karawanken is open maar uren lang de wachttijden. Wij hebben al eens een overstroming meegemaakt in Slovenie maar die haalde het niet bij wat nu aan de hand is. Toeristen moeten zich echt overdenken als ze die richting op gaan . Naar Kroatie kom je zo niet meer. Ook daar waren al wat problemen maar die verwachten dat het veel erger gaat worden. We zijn in Oostenrijk ondertussen wat gewend maar het is nu ongelooflijk erg. Er zijn plaatsen waar 280 mm valt dat is extreem. Het is niet meer dat de Bach of de rivier buiten hun oevers treden maar de afwateringssystemen kunnen het water niet aan en het water komt dan uit de putten hoog. Als je ziet hoe de Bach bij ons eruit ziet en wat ermee gevoerd wordt met het water of meer modderstroom. Het blijft ook bij ons maar regenen en niet te weinig. Er zijn plaatsen waar 30cm hoog hagel gevallen is daar moesten de sneeuwruimers aan de gang. En volgens de weersberichten houdt het nog niet op. We hebben ons bezig gehouden met de tv wat moet je anders. Voor de toeristen is dit denk ik ook geen vakantie. De omgeving waar wij over 3 weken gaan kamperen zit ook steeds weer in het gebied met problemen. Meer dan afwachten kunnen we niet.
We hebben het nu lekker warm, we hebben de houtkachel aangemaakt.

Ook hier komt de regen met bakken uit de lucht, het lijkt meer op herfst dan op zomer, maar hopen dat het deze maand toch nog iets beter gaat worden.