De werkmannen zijn er

Donnerstag 16.April
Gelukkig een super mooie dag, de wekker liep al vroeg af omdat de werkmannen al om 7 uur kwamen. In de vroege morgenuurtjes was het nog wel fris maar om 9 uur was het al 17 graden. Alle ramen, sponningen deuren zijn al uit het trappenhuis gesloopt. De opbouw is begonnen.
Het middageten is grotendeels klaar gisteren al een enorme pan Gulash gemaakt, dat gaat er vast wel in bij de mannen anders bij ons zeker wel.
Theresa is bij mij en Jan is met Jannick aan andere klusjes bezig en nu materiaal halen. Ik geef Theresa nu alleen een onderbroekje aan dan moet ze wel naar de wc, gisteren aan het eind van de middag deed ze ineens een plas op de wc nadat ze zei dat ze moest dus nu even proberen te dresseren. In haar blootje gaat het goed maar een broekje is toch anders , eerste ongelukje al gehad en ze moest heel hard huilen.Maar ja zo leer je het , een nat broekje is niet fijn nu gaat het al een hele poos goed , ze zegt dat ze naar Klo moet en dan zet ik haar erop, als er echt een plas komt krijgt ze een klein dropje.
In de loop van de dag netjes steeds op de wc gedaan al had ze opeens zo iets van kan ik ook een luier krijgen en ik nee je bent al een groot meisje want je kan op de wc en dan was het weer goed. Met haar middagslaapje wel wat aan getrokken en daarna gewoon weer uit.
Een volle keuken met eten, Jan en ik , Theresa, Jannick en de werkmannen. Ze hebben allemaal naar tevredenheid de gulash naar binnen gewerkt. De ramen en deuren zien er mooi uit maar het is nog niet helemaal klaar dus komen ze het morgen afmaken. Dan is Ingrid ook vrij en heb ik wat meer vrije tijd. Jan heeft Jannick bij kleine klusjes geholpen zoals een stopcontact voor het internetkastje in hun gang maken en alles opgehangen en met de deurbel aansluitingen. Jannick weet nu hoe het voelt als je de verkeerde stop uitgezet hebt en niet controleerd of het de goede was.
Super dag het werd ondanks minder zon wel 31 graden. Dat is wel fijn als er op 3 verdiepingen een deel van de ramen en de deuren eruit zijn. Gelukkig is het nu allemal weer dicht maar nog veel afwerken. Daarna ook nog veel werk voor ons want er moet veel gepleisterd en dicht gemaakt worden en dus ook opnieuw de wanden verven. De vensterbanken binnen zijn al gedaan maar de vensterbanken aan de buitenzijde daar komt Reini voor die worden dezelfde natuursteen als wat hij al gedaan heeft.
Ik was al lang op zoek naar waar gaan we op vakantie en wanneer en alles wat we op het oog hadden was al vol geboekt of gewoon veel te duur. Jannick had bij hen nog het een en ander vrij in de gebieden die we hadden uitgezocht en ook nog in de geschikte periode. Hij heeft een week vakantie van zijn baas gekregen en ze konden kiezen uit verschillende campings , zij gaan naar Cavallino regio Venetie. Waren wij al verschillende keren. Wij hebben dan maar gekozen om naar Rome te gaan staat al lang op het verlanglijstje en zonder Theresa kunnen we er een echte bezichtigingsvakantie van maken. Als we dan toch aan het plannen zijn dan maar voor de regio Florence gekozen om 2 weekjes met Theresa heen te gaan in september. Jannick gaat de boekingen in orde maken, normaal krijgen de medewerkers korting als ze voor hun kinderen boeken maar ja Jannick heeft gevraagd of dat ook andersom is en dat vragen ze na.