Alweer een van alles en nog wat dag

Vanmorgen wakker van de wekker om kwart over 7, jan gaat Sabrina naar de Kiga brengen want Ingrid en Theresa moeten om half 8 gaan rijden. Theresa gaat naar een tandartsenpraktijk in Bad Aussee. Daar zit een tandarts , een ortho en een kaakchirurg. Er moet gekeken worden naar de kaakgroei van Theresa want ze heeft nu al een enorme overbeet en heeft er ook last van. Eten kauwen is lastig en ze gaat steeds slechter praten. Ze heeft echt vooraan in de rij gestaan. Bij Jannick was het erg maar Theresa topt hem.
Ik heb net maar even bij het vorige stukje over Gröbming wat verbeterd. Er stond wel een heel raar zinnetje tussen. Ik plak en knip veel en dan is een zin van iets anders een deel er tussen gekomen. Was het niemand oopgevallen?
De vreugde vanmorgen bij de kinderen, allemaal pepernoten in de schoen en Theresa kijk , kijk, kijk nou Oma. Sabrina begon gelijk ervan te eten. Ze hebben ook een grote kleurplaat gekregen die kunnen ze op het raam hangen .
Ingrid en Theresa kwamen weer thuis en die orthodontist had gezegd het is zeer ernstig dat moet je niet reguleren maar wachten tot ze 16 is en dan opereren. Behandelen duurt lang en is niet leuk. Het was een onaardige oude vent. We zijn het er niet mee eens en die vent staat vast voor zijn pensioen en heeft geen zin er aan te beginnen. Ze kan nog een second opinion aanvragen in Liezen maar ik heb geadviseerd om contact te maken in Graz met de kliniek om te kijken of ze daar bekeken kan worden en eventueel een behandelingsplan. Ingrid heeft gebeld en ze heeft 23 december al een afspraak. Ze zeiden daar al door de telefoon er kan altijd wat en je hoeft niet te wachten op later. Als we niets doen moet ze nog 8 jaar tot ze 16 is. Ze heeft een probleem met eten en spreken. Als je niet kan kauwen slik je brokstukken door dus maag en darm problemen. Dan hebben we het nog niet over de pschychische gevolgen als je wordt gepest om je uiterlijk. Ingrid is aan de taart voor Sabrina begonnen en toen die in de oven stond kwam ze koffie drinken. Zij is Sabrina gaan halen en Jan de Grillhandl bij de Kammimbiss. Dan met zijn allen eten en ik had in de tussentijd voor Jan Röstitosti gemaakt met een salade en een gebakken ei.
Na het eten gingen ze weer naar beneden.
Onze diabetiker strips waren gekomen, dat is altijd wel heel erg snel. Ik wacht nog op mijn firestick en op een grotere bestelling. Ik kom er niet aan toe om kerstkaarten te maken moet toch echt gaan beginnen. Normaal gaan ze op de 1e december op de post maar dat gaat nu niet lukken.
Jannick nog gesproken en die vroeg was de kip lekker? en ik ja hoezo hij had Jan gezien en was zelf ook gaan halen. Dus ik vroeg Jan je hebt niet gezegd dat je Jannick gezien hebt volgens hem heeft hij dat niet.