Nog steeds mooi weer

Annemarieke ik weet dat je ergens deze week naar Amerika gaat, ik wens jullie een hele fijne vakantie , geniet van alles en kom weer gezond terug.

Ik had van Randy gehoord dat Malcolm weer een nieuwe carriereswitch gaat maken. Nu weet ik van hem ook wat hij gaat doen.
Hij wordt Hospitality & Duty manager van het museum COMM. Dat is het oude PTT museum wat is overgenomen door Beeld & Geluid museum Hilversum. Hij krijgt dan de dagelijkse leiding over alles wat er gebeurd in het museum. Daarnaast gaat hij zich vooral toespitsen op het verhuur van zalen en evenementen in het museum. Hij begint 1 november maar gaat eerst nog wat vakantie houden.

Vanmorgen om 6 uur wakker en om 6.15 eruit. We zijn intussen goed ingespeeld.
Het was opnieuw erg mooi weer maar niet meer zo heet als de afgelopen dagen , gisteren boven de 30 graden in de zon en zelfs erbuiten hadden we nog 28 graden.
Niet heel veel gedaan een beetje down en moe. Middageten gemaakt en Jan Theresa opgevangen en dan eten. Ik had de verjaardagskaart voor Leni geschreven en Theresa moest haar naam er nog op zetten. Vraagt ze aan mij Oma je hebt het toch niet in het Nederlands gedaan? Ik kon haar gerust stellen.
De Euro in haar tas heeft functioneerd. vergeten dat het Weckeltag was. Ze had vandaag nog 10 ct over en ze vroeg die mag ik houden he Oma? Ja hoor als ze een duurdere Weckel had genomen was het ook weg geweest. Haar huiswerk was zo klaar. Ik had als verrassing een Nederlands boekje opgezocht die ik uit Nederland had meegenomen. Ook AV start en het is een Puppys boek. Helemaal blij en ze begon er gelijk in. De juf had haar geschreven woordenlijst gehouden volgens Theresa kunnen dan alle kinderen er naar kijken. Een meisje wilde niet geloven dat Theresa kan lezen maar de juf wel.
In de middag een rondje gaan wandelen en we namen de kastanje route , eerst langs de tuin van achter Letmaier waar kastanjes buiten het hek vallen. Dan een eindje verder is een boom op de stoep, dan naar de Haupltplatz waar een boom staat en dan het Kastanienpark. De oogst was goed en we hadden gelukkig een tasje meegenomen . Ze wilde bij de grote Caritas kijken maar er was niets te vinden dan wilde ze terug naar de kleine winkel en ja hoor 2 dvd´s van die echte meisjes dingen met dans en muziek. We hadden weer een gelukkig kind.
Pas tegen zessen kwam Jannick thuis en kon hij gelijk warm eten daarna ging hij weer. Tegelijkertijd belde Ingrid en ik was ook met de avondboterham bezig dus dat was even familie spitsuur,. Jan zijn medicijnen gedaan dan vraagt hij ook om nieuw brood dus dat uit de vriezer gehaald en zo wil iedereen tegelijkertijd wat van mij. Net is nu even na 7 en Theresa is nu naar bed. Alles weer in de war Ingrid wil niet in Wenen blijven zodat Jannick samen met Theresa kan halen en ze ook nog een paar uurtjes dierentuin kunnen doen. Jannick kan zaterdag niet want hij had water in de koplamp van zijn motor dat is gelijk bij de beurt aangegeven maar dan moesten ze eerst wachten op de fabrikant en dat is nu geregeld en kan hersteld en vervangen worden. Ze willen voor hem een uitzondering maken en het op zaterdag repareren (dan is normaal de werkplaats dicht) Het kan alleen maar as zaterdag want de wnterbanden plicht komt eraan. En hij heeft geen winterbandenn voor zijn motor omdat hij dan de auto gebruikt. Zo gaat alles anders dan anders- We zien wel hoe het loopt nu uitrusten en als Theresa slaapt denk ik dat ik wat tv ga kijken in bed.