2.Skitag Stoderzinken

Oostenrijk, Steiermark

Dat was weer vroeg maar ruim ervoor wakker .
We zijn met de auto naar de Skischule gegaan want we hadden besloten om op de snowshoes te gaan. Maar aan al onze stokken zaten geen sneeuwtellers dus we dachten dan kopen we nieuwe bij Kornberger. Niet dus. Dan maar stokken gehuurd daar. Omdat de bus al kwam zei ik kan ik mijn eigen stokken hier laten en straks betalen. Nou met heel veel moeite mocht het. Ze zijn zo klantvriendelijk daar. Dus hop de bus in met de kinderen en dit keer geen grote groep erbij.
Het sneeuwde heel licht en het was boven eigenlijk best mooi weer al was de sneeuwdreiging heel groot. Boven was het berekoud. Maar Theresa op verschillende plekken kunnen spotten want die skied met de leraar in het hele gebied bij verschillende liften en pistes. Allerlei oefeningen en bij vallen moest ze echt zelf opstaan dus staan kijken en ja hoor hop ze stond . Ook de pannekoekenlift doet ze nu zelf, ze pakt hem hop tussen de benen en weg. Grappig hoe snel kinderen alles leren. Wij de etrugweg weer aangevangen en tja ik loop liever naar boven dan naar beneden. Dan moet je voorover hangen en dat doe ik niet graag. Maar het ging prima en ik ben maar eenmaal met een duikeling in de losse sneeuw terecht gekomen al sneeuw happend onder het lachen. Het is wel eens jammer dat Jan totaal geen interesse heeft om te fotograferen want dan kan je nog eens lachen. Zal best ook een dom gezicht geweest zijn. We waren gelijk met een moeder naar boven gegaan die op tourskies ging, af en toe kruisten we elkaar voor haar eigenlijk makkelijker langs de piste wij er boven door het bos. En wij moesten ook weer terug lopen en zij kon op de skies naar beneden. We hebben het echt heerlijk gehad en bij de Rosemi aangekomen eerst aan de chocolade want ik had gewoon beefhanden omdat het me toch veel energie had gekost. Ondertussen was het behoorlijk gaan sneeuwen .
Dan richting bus opstap waar de kinderen ook in groepen aankwamen. Theresa had vandaag haar skipak aan in paars , gisteren had ze het koud gehad en deze broek heeft een warm bovendeel en dan haar fleece en haar jas erover. Ze heeft het niet koud gehad. De kinderen vallen echt aan op hun eten in de bus er wordt heel wat weg gegeten. Omdat ik een van de skijuffen (die wel heel aardig en zorgzaam is) gisteren had horen vragen aan 2 kinderen waarom ze niet op de skitraining waren geweest vroeg ik haar of ze ook bij de WSV Gröbming was. Ja dus en ik gevraagd hoe oud ze moeten zijn om erbij te mogen, nou dat komt niet op leeftijd aan maar hoe het kind skied, Theresa mag bij de Winter Sport Verein want ze is goed genoeg met skien. Dus nu nog een paar ouders overtuigen. Theresa skied zo graag.
Wilde ik betalen en onze stokken ophalen zijn ze gesloten tot half 3. Bleek dat Theresa een skikaart van de school had maar ze heeft een eigen seizoenkaart dus moren even in orde maken anders kan Ingrid straks alle kaarten betalen met 5 Euro per dag toch 25 Euro. Theresa zei mijn kaart was oud van Rohrmoos dat kan wel zijn dat die in een van de zakken zat maar ze heeft echt ook een overal Amade seizoenkaart.
Thuisgekomen had Ingrid een hele grote pan met Gulash staan dus we konden aanvallen en morgen ook. Toch lekker als je thuis komt en je hoeft niets te doen want als ik dan nog moet gaan koken wordt het wel heel laat om te eten.
Omdat bij het plaatjesboek van de Spar ook de geheime boodschappen moeten worden gelezen maakt Theresa ons al dagen gek om het rode plastikje te gaan halen bij de Spar. Dus iets eerder weg en eerst dat plastikje gaan halen (ze ging uiteraard mee) moest er nog 50ct voor betalen ook. Dan ging Jan tanken en hij stond te klooien dus ik vraag hem doet de pas het niet? wist hij niet wat er stond en wist hij niet wat zijn pincode was. Dat maakt me zorgen want bij het wegrijden van het parkeerterrein in Gröbming wist hij niet welke kant hij op moest . Gevraagd wat zijn suikerwaarden zijn volgens hem allemaal goed.
Dan de stokken betalen en mijn stokken opgehaald. Hij heeft ons thuis gebracht en ik kon hem niet overhalen om naar de huisarts te gaan. Dus hij ging naar zijn werk.
Gisteren vroeg ik hem heb je nog geld terug van de bus , dan kijkt hij of hij water ziet branden en zegt ik weet het niet. Daar hij geen geld heeft denk ik dat hij het gewoon niet uit het teruggave bakje heeft genomen. Dus ja ik maak me zorgen .

Bij het even kijken op de pc zag ik dat een verre oom , ome Hans Kuijer van me gestorven is. Ik wilde eigenlijk als we naar Nederland zouden gaan tante Wil en Oom Hans op gaan zoeken. Het is erg lang geleden dat ik ze gezien heb en als kind heel veel. Familie aan mijn opa´s kant van mijn moeder.

In Gröbming sneeuwt het nu ook behoorlijk en voor morgen wordt er boven heel veel nieuwe sneeuw opgegeven en er wordt orkaanwind verwacht maar schijnbaar later op de dag. We zien wel wat het wordt.

Die orkaanachtige wind verwachten ze hier ook maar dan pas donderdag. Al hoewel de voorspellingen daarover erg uiteen lopen. Hoop dat het zal meevallen, zowel bij jullie als bij ons.