Hard werken

Freitag 12.Mai

Laura en Randy vandaag 7 jaar getrouwd, dus van harte gefeliciteerd

Ik was vroeg op want ik zou met Ingrid mee gaan naar Liezen.
Om half 7 kwam Theresa in haar pyama en die zei Mama slaapt nog dus ik haar lekker in bed bij ons gestopt , kindertv aan en Oma ook nog even ernaast ook al was ik al onder de douche geweest.
Haar om 7 uur toch naar beneden gestuurd want ze moest gaan ontbijten en aankleden. Dan kwam Ingrid zeggen dat ze niet vanorgen maar vanmiddag wilde gaan , ze was murw omdat Sabrina haar wakker had gehouden.
Gisteravond songcontest gekeken en Oostenrijk en Nederland zijn beide naar de finale. Het lied van Kroatie is precies het lied van Frozen van Disney. Ik vroeg aan Jan of hij dat ook vond en ja. Dan lees ik bij Annemarieke dat ze het ook net dat lied vond dus ik verzon het niet. Het laaste deel lekker in bed gekeken.Nu mogen we zaterdagavond weer.
Jan was naar de Polizei in Gröbming om met de dame te spreken die hij gaat vervangen en mee te lopen. Kreeg hij gisteravond ook bericht van Andre of hij 2x het vakantiehuis wil doen. We hebben nu 2 maanden het huis van Annemarieke niet dus het kan.
Dan ik tijd om te poetsen. Eerst met Jan de kast/scheidingswand gedraaid dus die staat nu echt op zijn plaats. De vloer in de slaapkamer zag er niet uit dus eerst zuigen en daarna eerst de plekjes weggehaald die van lijm of verf waren dan heb gereinigd en ziet er weer glanzend uit. Was wel een klus om de hoek waar het bureau van Jan moet komen de vloer schoon te krijgen maar alles kon ik oplossen met dat reinigingsspul. Jan nog de laatste plankjes in mijn kledingkasten gemaakt dus ik kon weer dozen gaan leegruimen. Er moet nog 3 ruimtes in de scheidingskast dicht gemaakt worden maar die zijn andersom . Dat is de openruimte aan de bedkant. De rest aan de bedkant is dicht en open als je er tegen aan kijkt daar komen de boeken in van Jan. Die kan nu zijn bureau gaan afbreken en zijn spullen naar boven verhuizen. Dan kijkt morgen Jan bij de Obi om iets waarmee hij de kast vast kan zetten aan het bed anders lopen we het risico dat hij om kan vallen.
Ingrid ging naar de moederdagvoorstelling in de Kiga met Sabrina en toen ze allemaal terug kwamen heb ik gezegd dat ik niet mee ga maar morgen met Jan naar Liezen ga. Zijn brillen zijn namelijk klaar.
Dus ze vroeg dan ga ik gelijk als Theresa bij jullie mag blijven want die wil ook niet mee. Ook goed ze kon ook mee eten dus gezellig met zijn drietjes eten .
Theresa had een playmobildoosje gekregen van een vriendin van Mama en het was een spel. Maar een dun papiertje als speelbord en hele kleine stukjes papier als speelkaartjes. Dus ik heb eerst het papier op een stuk karton geplakt daar na boeklon erover heen en dan alles geknipt. Dat ziet er veel beter uit en ook veel meer speelplezier denk ik.
Ondertussen was Ingrid weer terug en die nam Theresa mee naar buiten dus ik kon weer aan de gang.
Jan ging fietsen en ik de schoenenberging verplaatsen naar de kast buiten, Past helemaal erin en er konden nu ik hem gekanteld heb ook meer schoenen in. Dat was een verschrikkelijk karwei want dan vallen al die hoekjes eruit en dan de zijwandjes enz. Voor ik alles weer goed in elkaar had was ik drijfnat , geirriteerd , moe en ik had hoofdpijn. Dan alle schoenen weer inruimen.
Dan het halletje gestofzuigd want er lag een berg troep en het balkon had ik al gedaan want daar vandaan liep ik het naar binnen. Ook dweilen , dan de kist onder de kapstok gezet. De schoenafzetplaatjes eerst schoongemaakt en dan op een andere plek neergezet.
Het was vanmorgen wel warm met 24 graden maar geen zon, dan rond de middag ging de zon schijnen en werd het best warm en benauwd . Nu is het 16 uur en het hoost. Kon wel lekker de hele dag de deuren open laten staan. Langzaam aan krijgt alles weer een plaats in huis. En langzaam aan wordt het ook weer opgeruimd en schoon. Maar dan is het ook wel echt schoon want alles is van zijn plaats en uit elkaar geweest. Er komt nog steeds overbodige rommel te voorschijn en nu heb ik weer een stapel plasticplaatjes uit de schoenenkast over daarmee kan je een vak in tweeen delen maar dan passen de schoenen niet en zonder kan ik alles schoenen per 2 paar in een vak kwijt. We pumps of zo maar ja daar heb ik niet echt veel van.
Nu ligt er nog een berg troep die naar beneden moet .Maar eerst een paracetamolletje want ik kijk gewoon scheel.
Dan nu nog even nu de rommel naar beneden brengen.