Brandweeroefening bij de Kindergarten van Theresa

Oostenrijk, Schladming

Donnerstag 1.Juni
Een nieuwe maand en nog steeds super mooi weer. Het slechte weer is opnieuw bovenlangs gegaan en op wat gespetter en gebrom in de verte niets.
Onze buurman is weer terug van een weekje vakantie, ik gun hem van harte wat meer bv de hele zomer. Hoe weet ik dat hij terug is?? Nou dan begin je in de ochtend heel vroeg met maaien zodat de mensen bij hun ontbijt al kunnen meegenieten. Hij heeft altijd wat te doen en het maakt altijd herrie. Was wel uitgerekend deze week dat ook de eurofighters door de geluidsbarriere moesten. En we in het weekend de legerhelicopters hadden die de Retters met hun honden naar boven brachten op de Stoderzinken waar een grote oefening verspreid over 3 dagen plaats vond maar dat is allemaal te behappen maar de buurman is een man als er genoeg zon is om buiten te zitten moet hij herrie maken en stopt ook niet om 12 uur voor de middagpauze. Maar vandag hadden we geluk het bleef bij gras maaien . Misschien moest de koffer nog uitgepakt worden.
Theresa was een kusje komen brengen voor ze naar de Kiga ging en zei mijn zusje gaat mee. Dus geen babyfoon of Sabrina. Ochtendritueel toch maar aangegaan en gelijk de deur open katten ook weer blij.
Eten gemaakt een flinke pan bami, en Beilagen zoals katjang pedis, augurkjes en zelf gebakken kroepoek en de ongelooflijk lekkere sambal badjak die we in Nederland hadden meegenomen bij dierenpark Taman Indonesia. De luxe van de katjang pedis hebben we van de Action in Asten. De bak kroepoek ook nog uit Nederland.
Het alarm ging en even geinformeerd maar gelukkig oefening. Want ja ze hebben nu wel de waterbreuk gevonden maar het duurt nog tot vrijdag voor het klaar is en alleen rondom Moser-Loy kan het zijn dat er geen water is. Maar stel dat er brand is dan is er nu dat al heel snel overal gebrek aan water. De breuk is op de Kulm bij St Georg voor de deur.
De wasmachine is nu bijna klaar dus hop in de droger.
Zo maar eens het eten op tafel gaan zetten of buiten want het is tenslotte stil en 28 graden.
Het werd aan tafel eten want Ingrid en Theresa kwamen ook eten. Daarna had Ingrid erg lekkere aardbeien van de stand, wel duur met 6,50 de kg. We hebben nog wat bewaard want ik heb Theresa ook nog een ijs beloofd. Die nu de musical van Woezel en Pip zit te kijken.
Het trekt opnieuw dicht met donkere wolken en we wachten maar af waar het komt.
Straks ga ik met Jan mee als hij gaat werken in Schladming dan kan ik even houdbare melk inslaan bij de Penny voor de helft van de prijs dan kan ik wel weer 2 dozen inslaan. Het gaat prima met deze melk om Latte Macchiatto te maken en daardoor gaat het ook best heel hard.
De plannen weer veranderd want Dominik gaat niet naar Ungarn naar zijn Oma want die is ziek geworden en hij komt nu het weekend bij ons. Ik heb wel gezegd dat we naar Mürzzuschlag gaan met de Steiercard. En dat hij er vroeg moet zijn omdat we om 9 uur weg willen gaan. Theresa gaat ook mee .
Onderweg naar Schladming overviel ons de regen en het was te warm om je jas aan te hebben. Boodschappen gedaan, Jan aan het werk en toen kwam ik Jannick tegen. Die kwam van de Libro waar hij de 3.Staffel had gekocht van Blacklist. Wij kunnen nu de 2.Staffel kijken. Hij vroeg of ik met hem terug naar huis ging en ja dat was goed. Dus toen Jan belde dat hij klaar was kon ik zeggen dat ik al onderweg was.
Overal rond ons in onze regio zijn er problemen door de tropische buien en/of het onweer maar het is ons tot nu toe gelukkig alweer voorbij gegaan. Maar het blijft de komende dagen toch dit soort buien houden. Het was vanmiddag toch weer 28 graden en nu nog steeds de deur open met 22 graden .Een groot deel van het slechte weer is nu onderlangs gegaan dus door het Murtal dus ook daar waren problemen.
Theresa was vol van de brandoefening die er vandaag op de Kindergarten was. Was natuurlijk wel spannend ook.