Eerste kerstdag

Ik heb een wens voor iedereen,
een mooie kerst met lieve mensen om je heen.
Mensen die van je houden om wie je bent,
en in wie je misschien een stukje van jezelf herkent.
Laat merken dat je om die mensen geeft,
dat je samen met hen iets moois beleeft.
Geniet van de warmte die dit alles brengen kan,
en maak er een gezellig en fijn
kerstfeest van!

Werd om 8 uur wakker dus snel douchen en het ontbijt gaan maken. Om kwart over 9 kwam de familie van beneden om te ontbijten .Daarna ontdekte Theresa dat het Christkind ook bij ons was geweest en helemaal blij. Dus uitpakken met zijn allen. Gezellig en lekker was het . Ondertussen zijn ze naar Oberwölz .De katten hebben ook een cadeau gekregen en ze waren er gelijk al mee in de weer.
Het lijkt erop dat het wat hoger sneeuwt maar bij ons nog niets. Er is nu zelfs een flauw zonnetje.
Jan heeft ondertussen zijn bouwpakket van een windmolen met Solar al in elkaar gezet, hij moet alleen de raampjes er nog op lijmen.end rot. In einigen Teilen Deutschlands wird der Tag zweiter Weihnachtsfeiertag genannt, im Commonwealth Boxing Day.
Fällt der 26. Dezember auf einen Sonntag, wird in der römisch-katholischen Kirche das Fest des heiligen Stephanus vom Fest der Heiligen Familie verdrängt, ausgenommen in der Erzdiözese Wien, wo stets das Fest des Diözesanpatrons Stephanus gefeiert wird.

En dan doe ik het gordijn open en jaaaaaaaaaaaaa toch nog een beetje witte kerst want alles is wit en het sneeuwde af en toe vandaag ook nog en nu stormt het en sneeuwt het en het wordt koud. Ook de komende week wordt sneeuwval opgegeven. Het was vandaag voor het eerst dat de sneeuwschuiver hier zijn werk kwam doen. Eindelijk dan toch winter. Jan vond de kerst wel lang genoeg geweest want ipv gezellig met zijn tweetjes ontbijten stond hij boterhammen te eten aan het aanrecht. Vond ik niet leuk maar niets meer aan te doen. Een rustige dag en tussen de middag maar de broodjes in plakjes gesneden en met luxe beleg en kaas op een schaal gedaan.
In de middag ging ik de film Stille Nacht Heilige Nacht kijken , heb ik al heel vaak gezien maar ik ben er dol op en ik mag graag films met Tobias Morretti zien. Daarna hebben Jan en ik ons dik aangekleed want we wilden een wandeling gaan maken en dan gelijk het boekje van Annemarieke bij haar in de brievenbus doen. Staan we helemaal klaar komen Ingrid , Jannick en Theresa thuis. Vragen ze of we even Theresa boven kunnen hebben en gaan zij uitladen en daarna kwamen ze met echte Hollandse stroopwafels en wilden ze koffie komen drinken dus wij ons maar weer helemaal uitgepeld. Een ongelooflijk gezellige middag met kinderfilms kijken, Disney´s Frozen en daarna Nijntje de film. Theresa geniet ervan maar wij ook allemaal. Dan ben ik de fondue gaan klaar zetten en het werd vleesfondue, had nog vlees over, sauzen, salade gemaakt en kruidenstokbrood, annana en olijven waren er ook nog tomaten en komkommer al met al genoeg voor met zijn allen. Dan hebben we later nog lekker ijs gegeten. Dan is de familie weer naar hun eigen stek gegaan, Jan is beneden en het vuil aan het organiseren en ik even op de bank met de pc. De kachel brandt, de kaarsen branden, de lichtjes in de boom zijn aan , nog even sfeer genieten.