Het sneeuwt maar door en na een kleine opklaring ja hoor nog meer sneeuw

Oostenrijk, Steiermark

Vanmorgen hoorde ik de sneeuwschuivers al in de vroege morgen gaan. Moest eruit want Dominik kwam en even later even beneden gaan kijken of Jannick ging skien. Hij zei dat het boven koud was en waaide maar volgens mij werd het redelijk , geen wind en lichte sneeuwval bij minus 8. Uiteindelijk is hij toch de kaart gaan halen bij het Rode Kruis want daar kunnen ze een skikaart lenen en als hij vrij is de kaart heb je geluk. Bij ons sneeuwde het ook en was het -3. Jannick wilde niet met de bus dus we zijn met zijn auto gegaan want Ingrid wilde niet mee gezien het weer. Dus hij moest kettingen leggen en zonder was hij zeker niet boven gekomen. Ik verbaas me elke keer weer zooooooooooooooooooooooooo veeeeeeeeeuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuul sneeuw. Zo ontzettend mooi. We hadden zon toz we de hoek omkwamen en op het parkeerterrein van de Stoderzinken aankwamen, Dichte mist en ja sneeuwval en inderdaad minus 8. Maar geen wind dan heb je het ook niet koud. Ik had mijn sneeuwschoenen meegenomen dan ben ik toch mobieler. Je zakt niet weg en eigenlijk wilde ik een stukje gaan maar het gaat door het bos en met die dichte mist dorst ik het niet aan en ook niet om langs de piste te gaan. Jannick nam Theresa mee naar de achterste pistes dus die zag ik niet meer en Dominik moest op de piste voor blijven waar ik kan zien of hij steeds naar beneden komt. Na een poosje kwamen Jannick en Theresa terug, de laatste had niet zo zin meer had een platte sneeuwschuiver gemaakt en er zat overal sneeuw tussen haar kleren dus het was niet meer zo leuk. Maar ze wilde nog wel schansje springen maar dat was na een paar keer ook niet zo leuk door de vele neuwe sneew kon ze geen vaart maken en bij het verder naar beneden gaan op de babypiste kwam je niet vooruit. Jannick was alleen naar de Gipfel om even helemaal los te gaan op de skies en die kwam vol levensvreugde terug van het genot van de pouder sneeuw , het even helemaal vol speed te kunnen gaan. Dan nog een chocolademelk drinken met zijn vieren in de Rosemi en dan weer naar huis. Genoten van de prachtige rit weer naar beneden. Jannick vertelde dat degene die vorige week met zijn auto van de Stoder van de weg afgekomen was dat hij een tourenskier moest ontwijken dan met zijn wielen te ver langs de zijkant kwam en naar onderen gezakt was gelukkig niet zo ver dan de wagen over de kop naar beneden gegaan is. Maar de tourengeher is niet eens gebleven of gekeken.. Zoiets veroorzaken en dan gewoon doorgaan , de man zat met zijn kinderen in de auto. Geen mentaliteit. Het is altijd handig om met Jannick mee te rijden want dan hoor ik alle nieuwtjes. Ook dat Maier van tegenover ons aan de Stoderstrasse zijn bedrijf verkocht heeft, dit omdat de 2 zonen het niet eens kunnen worden. Hij blijft er wel wonen maar de garage gaat de gemeente gebruiken voor tractoren. Het bedrijf is aan een of ander cementbedrijf verkocht. Dat het nieuwe huis een stukje verder aan de Stoderstrasse (wij vinden het foeilelijk) van een dochter van Maier is. Dat in het nieuw gebouwde onderste rijtje een eindje verder bij ons of Emma woont of familie van haar want dezelfde achternaam. Emma is een Kindergarten juf van Theresa. Zou gezien haar leeftijd ook een zoon of zo kunnen zijn. Zo dat was weer de Gröbminger roddelrubriek. Ik ben er nog steeds niet achter waar nu de nieuwe Kindergarten gebouwd gaat worden.
Dan snel wat eten gemaakt maar gewoon brood met gebakken eitjes en voor Dominik er een hamburger bij. Wij eten vanavond warm omdat Rob komt eten. Omdat het helemaal opgeklaard was en de zon echt warm was zijn Jan en ik samen met Dominik gaan wandelen. Jan wilde een grotere ronde dus richting Kindergarten en dan erom heen naar de Stoderstrasse terug . Een aardig tukkie voor hem maar genoot van het weer. Thuis gekomen is hij gaan slapen. Dus nu wachten tot hij wakker wordt en dan tot Dominik opgehaald wordt. Dan gaat Theresa ook naar beneden want die is ook nu weer even boven . Ze moeten zachtjes doen want beneden slaapt Sabrina en hier Opa.
Af en toe vindik weer eens fotos op internet, nu van Randy en Björn, Kirsten en Olivia met hun kat.