Weer weet nog niet wat het wil

Donnerstag 24.August
Was normale tijd wakker dus ook lekker op tijd eruit. Was frisjes en ik heb vannacht voor het eerst in heel lange tijd onder een dekbed geslapen. Je merkt het echt dat het later in het jaar is. De dag begon heel erg mooi maar fris met 8 graden, dan werd het zonnig en warm maar het trok al snel helemaal dicht zelfs mijn korte broek geruild voor een lange broek . Na het middageten strak blauwe lucht en 28 graden.
Je weet gewoon niet wat je aan moet trekken.
Theresa bleef nu ook middageten, Jan op de zolder wat spullen gezocht die ik mee wil nemen. We zijn een 5 dagen onderweg en op mijn gasgrilletje kan ik ook koken dus een pan gezocht en ik neem een pannetje van Jannick mee die hij altijd onderweg gebruikte. Op een parkeerterrein kunnen we dan gewoon wat warms eten. Want alle dagen fastfood trekt ons niet. We slapen in hotels en zonder ontbijt want ergens wat broodjes kopen is geen probleem. Ipv tussen de 9 en de 20 euro pp voor een ontbijtje. En mocht het ergens lang gaan duren dan zijn we in ieder geval onafhankelijk. We hebben een koelbox op de aansteker dus dingen koud houden gaat ook redelijk en ik heb een adapter ervoor zodat we in de hotelkamer ook alles erin koud houden.
Morgen gaan we naar Liezen dan gaat Jan op zaterdag werken. Voordeel van de sleutels van het Bezirk. Hebben we tijd genoeg om nog inkopen te doen en ik moet om half 6 bij de Hartlauer zijn om mijn gehoorapparaat af te regelen. Dan kan ik weer horen.
Net op tijd terug voor de vakantie.
Gisteren was de vaatwasser aangesloten en nadat Ingrid hem gebruikt had baalde ze flink want ze had lekkage. Dus Steiner gebeld en dan komt er iemand en het eerste wat hij zegt dat heeft de installateur gedaan. Nou zei Ingrid ik heb er met mijn neus bovenop gestaan en ze hebben daar aan de afvoeren niet aan gezeten. Even de schuld van hen zelf op een ander willen schuiven want er zat geen afdichtring in.
In de middag had Theresa echt rotzooi gemaakt en ze heeft net alles moeten opruimen. Dat gaat niet zonder slag of stoot maar ze kon kiezen opruimen of het ging de vuilnisbak in. Het werd dus opruimen. Nu is ze weer een verhaaltje aan het luisteren. Vanmorgen mocht ze 1 dvd kijken en ze had de kleine vampier uitgezocht, had ze nog nooit gezien en heeft hem ademloos gekeken. Je merkt nu aan haar keuze dat ze ouder wordt.
Ingrid vroeg me of ik beneden in het hok van Jannick had geruimd. Ik ja want anders vind ik mijn spullen die ik zoek nooit. En ik heb inderdaad veel gevonden maar nog niet alles. En als je alles van zijn plaats moet halen kon ik het ook wel gelijk opruimen . Bij het doorkijken kwam ik van alles tegen. Dus Theresa heeft nu weer cd,s om te luisteren en dvd ´s om te kijken die nog van Jannick van vroeger waren. Peppi en kokki, Swiebertje, Hamtaro, Pocamon en K3 om te luisteren en ik heb nog luisterboeken gevonden die ik mee op vakantie neem. Minoes en de kameleon. Straks nog even bij de sportkleding zoeken (zakken vol)van Jannick of er badmutsen inzitten. Er is ook een overdekt zwembad maar daar is een badmuts verplicht. Ingrid heeft nog ergens eentje dus alles wat ik er bij vind is meegenomen.
Nou toch nog eentje gevonden en die past Theresa.
Werd heel warm vanmiddag en door het vocht heel benauwd. Met 28 graden zelfs aan het begin van de avond nog 23.
Jannick kwam nog even kleppen en een bak koffie halen. Die was vandaag boven bij een van de planai liften, over een smalle weg helemaal naar boven. Bijgaande foto daar gemaakt met als bijschrift
Wir arbeiten dort wo es am schönsten ist
Toeristen hebben geen begrip dat je daar werken moet en vinden dat je daar niets met een vrachtwagen te zoeken hebt. Maar ze willen wel graag naar de toilet en vergeten dat er geen rioleringsstelsel is. Dus iemand moet het komen leegmaken.
Jannick zei ik voelde me zo happy boven en toen kwam die zin bij me op.