Zo eindelijk sneeeeeuuuuwwww!

Oostenrijk, Kleinsölk

Zondag 18 december
Na een paar erg koude gure dagen met orkaan en heel veel wind is het nu prachtig weer. Wel nog vorst vanmorgen was het nog -5 en nu langzaam met de zon naar -2.
Ik zat vanmorgen naar buiten te kijken en ik zag dat de buurman zijn stoepje ging schoonmaken gaat hij daar gigantisch onderuit en hij lag een stuk verder languit op zijn rug, nou je kon mij wegdragen, ik kwam echt niet meer bij.
De katten reageren totaal verschillend op de sneeuw, normaal hebben we geen sneeuw op het balkon door de overhangende daken maar nu door de orkaanwind dus wel. Felicia krijg je niet naar buiten maar Fiep rent en graaft en speelt met de sneeuw.
Jan en ik zijn snotverkouden en niezen onze hersens eruit. (ja ik weet dat zijn er bij mij niet zo veel)
Gaan vanmiddag in ieder geval een poosje naar buiten.

We zijn vanmiddag even in Ramsau gaan kijken, was daar ondanks alle loipes gespoord een dooie boel. Het enige was dat er een alpencup noordse combinatie aan de gang was waar ook niet veel mensen waren. Jannick heel even gezien die had een dik oog ,ongelukje scheurtje in zijn wenkbrauw. Het is gelijmd maar hij had erg koppijn. Gebeurd na de biatlonles. Bij ons was het erg zonnig maar voorbij Assach werd het steeds donkerder en Ramsau en Schladming waren n iet zonnig. Nog even op de kerstmarkt in Schladming gaan kijken was ook niet bijzonder veel te beleven. Dan maar weer naar huis waar de zon nog scheen. Het is de hele dag onder het nulpunt gebleven en het wordt nog kouder met -10 wat ze opgeven, ietsje sneeuw nog in het Ennstal en later in de week zou dat weer meer worden.

Ik kreeg een mailtje van een hele lieve Tjechische familie die we kennen vanuit Haus Helga.
Ik vind dat heel erg leuk, ze wisten dat we daar weg wilden en hadden mijn mailadres gevraagd.
Dat geeft ons toch maar weer een fijn gevoel en laat zien dat we het niet zo slecht gedaan hebben.
Gasten in Helga loopt voor geen meter meer , dit tot groot genoegen van ons.

Morgen 19 december is Malcolm jarig dus ik feliciteer je alvast Malcolm. Hoe is het daar alles naar je zin?

19 december 2011 07:48 | Door: Annemarieke Vasthouden die sneeuw!!! En dat weer!