weekend

Samstag 21.März
De dag begon nog prachtig, dus mijn andere winterjas ook gewassen en gespoten en gelijk schoenen ingespoten die ik aan wil. Ik heb mijn haar een kleurtje gegeven met een beetje rood erin. Een voorjaarskleurtje en mooi rood is niet lelijk .In de morgen kwam Ingrid koffie drinken en Theresa wilde bij ons blijven , ik zei haar Opa en Oma moeten nog boodschapen doen maar je mag wel mee. Dus Jan en ik met Theresa aan de wandel en wat boodschapjes gedaan en weer terug. In die tijd had Ingrid het eten klaar , lekkere Kartoffeln/Würstgoulash . Jan had vanmorgen bij de krant ook weer een ontbijtje aan de deur gevonden , deze keer van de SPÖ. Het mag van ons elke week gemeenteraadsverkiezing zijn.
Helaas rond het middaguur sloeg het weer om en het is nu koud en zwaar bewolkt en er is een koude wind. Net de houtkachel aangemaakt want het koelt behoorlijk af.
Theresa sliep, Ingrid was aan het snoeien en met Jan aan het houtzagen .
Ik zit nu lekker in de warmte van de kachel aan mijn secretaire en langzaam voel ik me ontdooien.
Jan had een oude kast van ons in mootjes gehakt en de warmte is er prima van.
Ingrid vertelde dat de kans groot is dat achter ons buren zijn die erg balen omdat hun zoon of dochter het huis had willen kopen. En dat niet iedereen blij is met onze komst maar dat hadden we al gemerkt, toeristen hebben ze graag als die geld meebrengen maar voor de rest ?? De huizenmarkt stijgt nog steeds en de prijzen zijn met 13 % afgelopen jaar hier in de regio toegenomen. Ingrid er eindelijk van overtuigd is dat ze een Schnäppschen en veel geluk hebben gehad met het huis. Tja het is geen pakje boter die ze gekocht hebben maar voor de regio een super huis. En ja het blijft heel veel geld. Zo heerlijk gewoon geen aangrenzende buren maar helemaal vrijstaand. We moeten alleen nog zien dat we eens alles grondig nameten want ik heb het idee dat landje pik er ook toe behoord. Maar ze doen niet alleen zo tegen vreemdelingen want haar broer Reini is 3 jaar lang tegen gewerkt door maar 1 persoon binnen de gemeente Oberwölz om zijn huisje te kunnen bouwen. Uiteindelijk heeft hij het gewonnen maar ze houden je wel 3 jaar lang tegen. En hij is dus Einheimisch in Oberwölz. Hij heeft een piep klein huisje dus het gaat niet om de grootte.
Gelukkig is Jannick overal goed geengageerd binnen Gröbming en hoort hij dus ook alles wat er zich zo afspeeld. Integratie is erg belangrijk en daar kunnen die paar zielige mensen niet tegenop. Nog en nacht en een dag beurs en dan komt eindelijk Jannick ook weer naar huis , 2 weken is toch lang ook al was hij even 1 nachtje thuis.
Ik kan even geen fotos erbij plaatsen dat komt later weer , ik moet eerst ruimte bij kopen of een album laten maken en een deel daarna weg halen.
Ik heb net het cadeau voor Ingrid ingepakt, geef ik haar morgen want ze is op vakantie jarig. Morgen komt ook haar zusje Edith met haar dochtertje Viktoria, als het tenminste niet sneeuwt.